Τρίτη, 11 Ιανουαρίου 2011

»Η επανασταση του τζαμπα

Tου Πασχου Μανδραβελη ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Aντε να καταλάβουμε γιατί οι οδηγοί αρνούνται να πληρώσουν διόδια στην εθνική οδό Αθηνών - Πατρών. Λένε ότι το οδόστρωμα είναι χάλια και τα δύο ή τρία ευρώ που πληρώνουν δεν αντιστοιχούν στις υπηρεσίες που προσφέρει ο συγκεκριμένος δρόμος. Aντε και μια πιο αριστερή λογική, να καταλάβουμε γιατί οι οδηγοί αρνούνται να πληρώσουν διόδια και στην εθνική οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης. Εκεί ο δρόμος είναι καλός, αλλά τον... εκμεταλλεύονται ιδιώτες, αφού ο κ. Γιώργος Σουφλιάς είχε τη φαεινή ιδέα να πληρώνουν οι χρήστες ενός δρόμου την κατασκευή ενός άλλου δρόμου τον οποίο ίσως να μη χρησιμοποιούσαν ποτέ (και όπως πάνε τα πράγματα, ίσως να μη γίνει και ποτέ).
Στην Εγνατία, όμως, γιατί ξεκίνησε το κίνημα κατά των διοδίων; Εκεί ο δρόμος είναι καλός και κρατικός. Τον χρησιμοποίησαν δωρεάν Eλληνες και ξένοι επί μία πενταετία και τώρα (που έστω αργά ήρθε ο λογαριασμός της συντήρησης) οι επαναστάτες του τζάμπα άρχισαν να σηκώνουν τις μπάρες.
Το επιχείρημα που κυκλοφορεί είναι ότι οι Eλληνες πολίτες έφτιαξαν αυτούς τους δρόμους με τους φόρους τους και γι’ αυτό δικαιούνται τζάμπα διέλευση. Να συμφωνήσουμε κατά 50% (η άλλη μισή χρηματοδότηση ήταν από τα ευρωπαϊκά Ταμεία), αλλά μπαίνει ένα ερώτημα: Τα 60 εκατομμύρια που κοστίζει η συντήρηση για να παραμένει ο δρόμος καλός ποιος θα τα πληρώνει; Ο μπαρμπα-Μήτσος από τους Γαργαλιάνους, που δεν έχει δει την Εγνατία ούτε ζωγραφιστή; Ή μήπως να τα δανειστούμε ώστε ο Πάγκαλος του μέλλοντος δικαίως σε πενήντα χρόνια να πει «αυτά τα τρία δισ. μαζί τα φάγαμε»;
Η επανάσταση του τζάμπα, όμως, δεν περιορίζεται στα ...ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩhttp://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathpolitics_1_11/01/2011_1294142

Δεν υπάρχουν σχόλια: