Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2011

»Το επιφαινομενο του... ασυλου

Από τον Παναγιώτη Δ. Παναγιώτου
«E» 28/1

Τελικά η «κατάληψη» της Νομικής από τους μετανάστες ήταν τόσο άστοχη ενέργεια, ώστε αντί να κουβεντιάζουμε για τα πραγματικά προβλήματα αυτών των ταλαίπωρων ανθρώπων, κουβεντιάζουμε για το εάν πρέπει να καταργηθεί ή όχι το άσυλο! Ηδη η ΝΔ και ο ΛΑΟΣ θέτουν επίσημα θέμα κατάργησης του πανεπιστημιακού ασύλου. Εδώ υπάρχουν δύο ζητήματα. Το ένα ουσιαστικό και το άλλο θέμα αρχής. Ας υποθέσουμε ότι ...καταργείται αύριο το άσυλο. Εχει κανείς την εντύπωση ότι θα πάψει το πανεπιστήμιο να είναι «πεδίο απαράδεκτων μαχών» που δεν έχουν καμία σχέση με το πανεπιστήμιο και το πανεπιστημιακό άσυλο; Μάλλον θα ενταθούν οι «μάχες» με τη συμμετοχή και των αστυνομικών οργάνων, όπως συμβαίνει και στους δρόμους της Αθήνας. Το αποτέλεσμα θα είναι να βλέπουμε στα πανεπιστήμια το επικίνδυνο... έργο «κλέφτες κι αστυνόμοι» πιο συχνά από ποτέ!

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ, αν στοχαστούμε όλοι ψύχραιμα και σοβαρά, δεν είναι το άσυλο ή ο νόμος περί ασύλου, αλλά οι αδυναμίες μιας σωστής δομής και οργανωτικής λειτουργίας του συνόλου της πανεπιστημιακής κοινότητας (καθηγητών και φοιτητών). Αν λ.χ. υπήρχε συγκροτημένο φοιτητικό κίνημα με όργανα αξιόπιστα και κύρος, όπως παλαιότερα η ΕΦΕΕ, θα υπήρχε μια σημαντική αποτρεπτική ασφαλιστική δικλείδα. Σήμερα δεν υπάρχει και δεν φαίνεται στον ορίζοντα ότι μπορεί να υπάρξει... Οσο για την κοινότητα των καθηγητών, η συμπεριφορά της μοιάζει πολύ με τη συμπεριφορά των πολιτικών στις... εξεταστικές επιτροπές. Οπως οι πολιτικοί δεν μπορούν να «δικάσουν» πολιτικούς, έτσι και οι καθηγητές δεν μπορούν να «δικάσουν» μια μερίδα από ταραχοποιούς «φοιτητές τους», στο πλαίσιο της «στρεβλής λειτουργίας» του συγκεκριμένου ελληνικού πανεπιστημίου.
ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ το «αδιέξοδο» που προκαλεί την κρίση. Το «άσυλο» είναι το επιφαινόμενο. Το ζητούμενο είναι η συνολική αλλαγή της οργανωτικής δομής και λειτουργίας των ΑΕΙ. Η μεταρρύθμιση. Η διοίκηση του πανεπιστημίου να έχει σύνθεση σχετικά ανεξάρτητη από την ακαδημαϊκή κοινότητα. Η ακαδημαϊκή εξέλιξη των πανεπιστημιακών να γίνεται με πιο αντικειμενικές και αμερόληπτες διαδικασίες. Ο δε ρόλος των ..ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩhttp://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11822&subid=2&pubid=52669012

Δεν υπάρχουν σχόλια: