Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2011

»Εδω Ραδιο "Ε"

Ελευθεροτυπία, Καλή χρονιά;
Με τον ΑΝΔΡΕΑ ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΗ

«ΚΑΛΗ χρονιά» σας είπα; Δεν σας είπα. Γιατί μου 'χει βγει το όνομα πως άμα γράψω καλό λόγο για κάποιον, έστω γι' αυτόν τον απαίσιο τού 2011, είναι σαν να (τον) ειρωνεύομαι.
ΔΕΝ λέω ότι είμαι σαν τον μπαμπά Μητσοτάκη, που μπορεί να σου πει «χρόνια πολλά» και να πέσει το σπίτι σου και να σε πλακώσει. Κάθε άλλο. Δεν γκαντεμιάζω. Χρυσοπόδαρος και γουρλής είμαι. Αλλο πρόβλημα έχω. Απ' την εποχή που ...έκανα ραδιο-φονικό ρεπορτάζ, όταν -σπανίως...- έλεγα καλό λόγο για κάποιον οι περισσότεροι πίστευαν ότι τον ειρωνευόμουν ή τον δούλευα ψιλό γαζί. Αντιθέτως, άμα έγραφα λίβελο, νόμιζαν πως έτσι του έκανα έμμεση διαφήμιση και προβολή. Ολοι προσπαθούσαν να ανακαλύψουν ανάμεσα στις λέξεις κάτι ειρωνικό και υπονομευτικό. Απώλεσα το δικαίωμα να κυριολεκτώ. Σε δεύτερη και τρίτη ανάγνωση μάλλον κάτι ήθελα να πω...
«ΠΛΑΚΑ με κάνεις;» που θα 'λεγε κι ο φίλος μου ο Σαλονικιός. Μπορείς να πεις «καλή χρονιά» για το 2011 χωρίς να νομίσουν πως τους ειρωνεύεσαι; Αμα θα σου ρίξει ο άλλος μπουνιά και σου μαυρίσει το μάτι, θα 'χει άδικο;
ΟΛΑ είναι στον αέρα και κρέμονται από μια κλωστή. Ολα είναι ένα ψέμα. Αμα πέσει κάποιος, παρασύρει και τους άλλους. Ο ένας κρατιέται απ' τον άλλον κι όλοι μαζί στεκόμαστε στο χείλος του γκρεμού. Θα αποφευχθεί το ντόμινο; Πού θες να ξέρω; Εμένα ρωτάς; Ρώτα καναν άλλον...
ΤΟ 2010 δημοσιεύσαμε εδώ τις δημόσιες αυτοκριτικές των σημαντικότερων οικονομολόγων της εποχής μας, οι οποίοι δεν προέβλεψαν τη χρηματοπιστωτική κρίση. Μεταξύ μας, περισσότερο εμπιστεύομαι τους αστρολόγους παρά τους οικονομολόγους...
ΔΙΑΒΑΖΩ αυτά που γράφουν. Οι οικονομολόγοι -και οι ...ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩhttp://www.enet.gr/?i=arthra-sthles.el.home&id=238282

Δεν υπάρχουν σχόλια: