Σάββατο 7 Αυγούστου 2010

»ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ

ΝΕΑ

Στον απόηχο της κρίσης μπορούν να γίνουν δύο διαπιστώσεις για τον ελληνικό τουρισμό, μία καλή και μία κακή. Η καλή: η τουριστική βιομηχανία της χώρας μας κράτησε τη δυναμική της. Και η κακή: ο τουρισμός περνά σοβαρή κάμψη.

Το αποτέλεσμα αυτής της κάμψης παρουσιάζεται γλαφυρότατα στο σχετικό ρεπορτάζ που δημοσιεύουν σήμερα «ΤΑ ΝΕΑ». Είναι πρωτοφανές για τα..
ελληνικά δεδομένα, στις διακοπές του Δεκαπενταύγουστου, στην κορύφωση δηλαδή της καλοκαιρινής εξόδου, να υπάρχουν καταλύματα ελεύθερα ακόμη και στους πιο δημοφιλείς προορισμούς. Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί ευνοεί μεν τους εκδρομείς της τελευταίας στιγμής, δεν απαλείφει όμως τους παράγοντες που οδήγησαν τα πράγματα ώς εδώ. Οι τιμές των καταλυμάτων, των μεταφορών και των υπόλοιπων υπηρεσιών, που παραμένουν υψηλές μολονότι συρρικνώθηκε το εισόδημα του μέσου καταναλωτή, είναι ο βασικότερος από τους παράγοντες που αποτρέπουν ξένους και έλληνες ταξιδιώτες.

Ειδικά οι ξένοι τουρίστες είχαν ήδη αποθαρρυνθεί από μια σειρά γεγονότων, η μετάδοση των οποίων με δραματικές περιγραφές λειτούργησε δυσφημιστικά για την Ελλάδα. Η αρνητική εικόνα στο εξωτερικό που δημιούργησε η οικονομική κρίση εντάθηκε από τα στιγμιότυπα των επεισοδίων στις διαδηλώσεις του κέντρου της Αθήνας. Μια σειρά επιπλέον κινητοποιήσεων, από τα μπλόκα του ΠΑΜΕ στα λιμάνια ώς τις απεργίες που απέκλειαν την πρόσβαση στην Ακρόπολη, εδραίωσε στο εξωτερικό την εντύπωση ότι η κοινωνική ζωή της χώρας απορρυθμίζεται. Και τι να κάνουν σε έναν τέτοιο προορισμό; Αdventure tourism;

Η κρίση του ελληνικού τουρισμού είναι μεν μετρήσιμη, είναι όμως και αναστρέψιμη. Υπάρχει δυνατότητα ανάκαμψης σύντομα. Κι αυτή, σε μεγάλο βαθμό, ανήκει στις διακριτικές δυνατότητες του κράτους και της τουριστικής βιομηχανίας. Τα βήματα που πρέπει να κάνει είναι απλά. Ενα απ΄ αυτά έχει να κάνει με τη βελτίωση της εικόνας του τουρισμού μας: καλύτερες υπηρεσίες, σεβασμός στο περιβάλλον, ενδεχομένως πολιτική προσφορών.

Αλλά το πρώτο και σημαντικότερο βήμα προς την ανάκαμψη και την κατάκτηση της χαμένης ανταγωνιστικότητας είναι η μείωση των τιμών. Εχει μεγάλη σημασία να εμπεδωθεί η αίσθηση ότι οι επιχειρηματίες του τουρισμού δεν είναι στυγνοί κερδοσκόποι.

Δεν υπάρχουν σχόλια: