Σάββατο 14 Αυγούστου 2010

»Τα δελτια ειδησεων σε ...κριση!

ellispoint

Πώς έφτασαν τα δελτία ειδήσεων να συμπεριλαμβάνουν και υπηρεσίες...Telemarketing;

Δεν θέλω να γράψω ένα ακόμη άρθρο για την οικονομική κρίση – ΄΄συμφορά΄΄ που μας βρήκε. Αναρωτιέμαι όμως για τον τρόπο με τον οποίο το γεγονός αυτό και οι επιδράσεις του γεννούν νέες ενότητες στα δελτία ειδήσεων. Πώς έφτασαν τα δελτία ειδήσεων να συμπεριλαμβάνουν και υπηρεσίες.. Telemarketing; Αυτή είναι η απορία που γεννήθηκε εχθές το βράδυ παρακολουθώντας το κεντρικό δελτίο ειδήσεων γνωστού ιδιωτικού τηλεοπτικού σταθμού. Εξηγούμαι αμέσως!
Η ανεργία, η μείωση της αγοραστικής δύναμης λόγω της εισοδηματικής πολιτικής, η ανασφάλεια λόγω αύξησης του δείκτη εγκληματικότητας είναι μερικές μόνο από τις επιπτώσεις που μαστίζουν τη χώρα. Παρακολουθώντας το δελτίο, αντιλαμβάνομαι πως ένα μεγάλο μέρος των ρεπορτάζ παίρνουν τη μορφή ΄΄έρευνας αγοράς΄΄, προτείνοντας χρηστικές λύσεις στους τηλεθεατές. Αλήθεια.. πόσες φορές έχετε παρακολουθήσει το θέμα: πόσο κοστίζει ο καφές, με τον δημοσιογράφο να παίζει τον ρόλο του πελάτη-θύμα και να διαπληκτίζεται με τον καταστηματάρχη για την τιμή; Έπειτα, οι τουρίστες δηλώνουν στην κάμερα την δυσαρέσκεια τους και την αντίστοιχη τιμή του καφέ στην χώρα τους. Δεν θα είχα πρόβλημα να παρακολουθήσω αυτό το ρεπορτάζ αν η συχνότητα που μεταδιδόταν, από άλλα πρόσωπα και μέρη κάθε φορά (πότε στην Ακρόπολη, πότε στο Θησείο, πότε στην πλατεία Αριστοτέλους κλπ.) δεν ήταν καθημερινή! Κι αν είστε από τους τίμιους καταστηματάρχες που δείχνουν κατανόηση και ρίχνουν τις τιμές, μπορείτε να διαφημιστείτε από τα δελτία ειδήσεων που σας καλούν να καταχωρηθείτε σε αυτή την πρωτοποριακή πρωτοβουλία! Ως αντάλλαγμα, θα βρεθείτε στο δελτίο ειδήσεων να δηλώνετε πόσο αυξήθηκε η πελατεία σας τώρα που κατεβάσατε την τιμή της τυρόπιτας στο 1 € ..

Ανησυχείτε για την ασφάλεια του σπιτιού σας; Τρέμετε τις ληστείες αλλά το εισόδημά σας δεν σας επιτρέπει την εγκατάσταση πόρτας ασφαλείας; Τα δελτία ειδήσεων έχουν τη λύση! Μια έρευνα αγοράς από την δημοσιογράφο σε ένα κατάστημα με σύρτες και λουκέτα, με τις τιμές να αναγράφονται σε ειδικό ταμπελάκι είναι αρκετή για να σας δώσει πίσω τη σιγουριά που αναζητάτε. Παράλληλα θα σας δείξουν τρόπους τοποθέτησής τους καθώς.. πού χρήματα να ξοδεύετε χρήματα και για τις υπηρεσίες κάποιου τεχνίτη!

Έστω κι αν αυτή η θεματολογία μοιάζει κακόγουστη και κοινότοπη στα μάτια μου, δεν αμφιβάλλω πως κάποιους μπορεί να τους ενδιαφέρει και να τους ικανοποιεί διότι αφουγκράζεται τον παλμό της κρίσης. Ίσως αυτή η εμπορική-διαφημιστική ενότητα που επαναλαμβάνεται πλέον καθημερινά και καλύπτει ένα σημαντικό μέρος του τηλεοπτικού χρόνου να προσφέρει πραγματικά σε κάποιους τηλεθεατές τις πληροφορίες που αναζητούν. Η δική μου όμως απορία είναι αν αυτού του τύπου η θεματολογία με την οποία βομβαρδιζόμαστε καθημερινά είναι αυτή που αρμόζει σε ένα κεντρικό δελτίο ειδήσεων.

Αΐντα Σαρκισσιάν


Δεν υπάρχουν σχόλια: