kassimatis@kathimerini.gr
Το Flickr είναι μια ιστοσελίδα, στην οποία μπορεί ο κάθε χομπίστας της φωτογραφίας, εντελώς δωρεάν, να εκθέτει τις φωτογραφίες που βγάζει. Μέσω του προσωπικού υπολογιστή στέλνεις τις φωτογραφίες, τις οργανώνεις σε κατηγορίες και αυτό ήταν. Επειτα ο οιοσδήποτε ενδιαφερόμενος μπορεί να τις θαυμάσει. Ο Γιώργος είναι, ως γνωστόν, λάτρης της τέχνης της φωτογραφίας και διαθέτει την ..
προσωπική σελίδα του στο Flickr. Είναι όμως ο ίδιος που ασχολείται με τον εμπλουτισμό της έκθεσής του και είναι οι δικές του οι εκτιθέμενες φωτογραφίες;
Πολύ αμφιβάλλω, διότι, από τον Ιούλιο που ξεκίνησε, η συλλογή του αριθμεί πλέον των 483 σελίδων, των 18 φωτογραφιών η καθεμία. Συνολικά, δηλαδή, εκθέτει 8.694 φωτογραφίες, τις οποίες τράβηξε τα τελευταία δύο χρόνια. Κατά μέσο όρο περισσότερες από 10 την ημέρα. Πότε προλαβαίνει, αφού -λογικά- έχει σοβαρότερα πράγματα για να γεμίζει τις μέρες του, στα οποία οφείλει την προτεραιότητα;
Εξάλλου, καταγράφει με τον φακό της μηχανής του γεγονότα στα οποία είναι εξόχως απίθανο να ήταν παρών. Ενα παράδειγμα σχετικώς είναι η πρόσφατη παρέλαση του «Athens Pride». Το πιθανότερο, επομένως, είναι να διαχειρίζεται τη σελίδα κάποιος υπάλληλός του, το γούστο του οποίου εμπιστεύεται ο ίδιος. Γιατί όμως ο Γιώργος να δίνει τόση σημασία στη συντήρηση μιας ιστοσελίδας που τον παρουσιάζει ως φωτογράφο; Ποιο είναι το όφελός του; Εδώ, αφ’ ης τίθενται παρόμοια ερωτήματα, προσπαθούμε πια να κατανοήσουμε τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το μυαλό του Γιώργου. Περνούμε, δηλαδή, στο άγνωστο. Οπότε ο δημοσιογράφος κατεβάζει το μολύβι και ανοίγει χώρο για να περάσουν οι ειδικοί επιστήμονες - εφόσον υπάρχουν...
Οικολογικός λυρισμός
Γιατί ταξιδεύει ο άνθρωπος; Ωραίο ερώτημα και ίσως η προσπάθεια να απαντηθεί να μας δώσει το κλειδί για την κατανόηση μέρους τουλάχιστον της πολιτικής επικαιρότητας, δεδομένης της γνωστής αδυναμίας του Γιώργου στα ταξίδια. Με ύφος οικολογικού λυρισμού, που αμυδρά παραπέμπει στον λανθάνοντα ερωτισμό της τουριστικής Ελλάδας, όπως την απέδωσε ο ελληνικός κινηματογράφος της δεκαετίας του 1960, αλλά και με έναν απόηχο από την αθωότητα των «Ολύμπιανς», το ερώτημα αποπειράται να το απαντήσει ο ευρωβουλευτής Κρίτων Αρσένης - της γνωστής συλλογής των «accessories» του Γιώργου Παπανδρέου:
«Κανένας δεν ταξιδεύει για να απολαύσει, στην ιδανική περίπτωση, ένα εξαιρετικό δωμάτιο. Ταξιδεύει για όλα τα άλλα. Ταξιδεύει για τη μοναδική εμπειρία που μπορεί να του δώσει κάθε τόπος. Θέλει να γευτεί, να αγγίξει, να ακούσει, να μυρίσει και να δει έναν τόπο. Τον γεύεται με τις τοπικές συνταγές και τα τοπικά προϊόντα, τον αγγίζει με την τοπική τέχνη και χειροτεχνία, την τοπική αρχιτεκτονική, τον ακούει με την τοπική μουσική, την ντοπιολαλιά, τον μυρίζει την άνοιξη στα μονοπάτια που περπατά, στις μυρωδιές της τοπικής κουζίνας, τον βλέπει στο τοπίο, την πολιτιστική κληρονομιά, τη μοναδική φύση κάθε τόπου»...
Μάλλον βαριέται...
Οι πληροφορίες είναι αντιφατικές. Ορισμένοι καλά πληροφορημένοι δημοσιογράφοι υποστηρίζουν ότι ο Κώστας Καραμανλής δεν σκοπεύει να μιλήσει ούτε στην προσεχή κοινοβουλευτική ομάδα της Ν. Δ. ούτε στο συνέδριο του κόμματος, που γίνεται περί τα τέλη του μηνός. Αλλοι, εξίσου έγκυροι συνάδελφοί τους, διατείνονται ότι θα μιλήσει. Ο γρίφος γύρω από τις προθέσεις του τέως πρωθυπουργού είναι απλός και λύνεται με την εφαρμογή των εμπειρικών δεδομένων, που μπορεί να διαθέτει ο καθένας. Ο Κ. Καραμανλής θα επιλέξει εκείνη την οδό της δράσης, που του προσφέρει στο μέγιστο δυνατό τα εξής τρία χαρακτηριστικά: θα είναι η πιο εύκολη, η πιο ανώδυνη και η λιγότερο κουραστική. Δηλαδή, θα κάνει αυτό που γνωρίζει καλύτερα: τίποτε...
Κοινοβουλευτικό έργο
Η εθνική υπερηφάνεια διασώθηκε χθες στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής. Τα μέλη της επιτροπής στάθηκαν επαξίως στο ύψος των περιστάσεων και τον υψηλό ρόλο τους, καταγγέλλοντας την τηλεοπτική προβολή διαφήμισης ιαπωνικών κλιματιστικών, από την οποία καλλιεργείται η φρικτή υπόνοια ότι οι Ελληνες δέχονται μίζες. Απαντες συμφώνησαν να παραπέμψουν το ζήτημα στο ΕΣΡ και την ένωση των διαφημιστών...
Σπάστα όλα...
Η θυελλώδης ιδιοσυγκρασία του ανδρός, σε συνδυασμό με το υπετροφικό εγώ και τη φυσική ροπή του στο πομπώδες καθιστούν τον πρώην πρόεδρο της Βουλής Απόστολο Κακλαμάνη μια προσωπικότητα με αξιόλογες θεατρικές δυνατότητες. Ετσι, τουλάχιστον εγώ δεν εξεπλάγην καθόλου, πληροφορούμενος το χθεσινό περιστατικό στην κοινοβουλευτική Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας. Ο πρόεδρος επανέφερε δυναμικά το αίτημά του όπως μετατραπεί η εν λόγω επιτροπή σε επιτροπή διερεύνησης του ζητήματος των τηλεφωνικών υποκλοπών από το μακρινό 2004. Μη εισακουσθείς όμως, προέβη σε μια αιφνιδιαστική και δραματική κίνηση, η οποία δύσκολα ερμηνεύεται: «Εγώ δεν δέχομαι να διακυβεύεται η προσωπική μου αξιοπρέπεια και η ιστορία μου», ανέκραξε στη διαπασών, άρπαξε μια κουρτίνα και την τράβηξε απότομα, με αποτέλεσμα να ξηλώσει ολόκληρο το κουρτινόξυλο, ευτυχώς χωρίς να χτυπήσει κανείς. Ποια επιθυμία μπορεί να υπαγόρευσε ένα τέτοιο δραματικό κρεσέντο; Ηθελε άραγε να βουτήξει από το παράθυρο ο πρόεδρος; Μήπως να αποσπάσει την κουρτίνα και να την τυλίξει γύρω του, όπως ένας Ρωμαίος συγκλητικός την τόγκα του; Μήπως αυτό που ήθελε δεν ήταν τίποτε περισσότερο παρά να πάρει λίγο αέρα; Φοβάμαι ότι δεν θα το μάθουμε ποτέ...
Τετάρτη 16 Ιουνίου 2010
»Το μυστηριο του φωτογραφου Γιωργου Παπανδρεου
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου