Παρασκευή 1 Απριλίου 2011

»Σνομπ εμεις; Κυριαρχοι οι ξεδιαντροποι

Ρένια Λουιζίδου http://www.aixmi.gr/index.php/snob-emeis-kyriarxoi-oiksediantropoi/


Αν μέχρι πριν από λίγες μέρες μου έλεγε κάποιος ότι θα βρεθώ να συμμετέχω σε ένα site απόψεων, θα του έλεγα ότι είναι τρελός. Πρώτα απ’ όλα μια φυσική συστολή, σετ με τον χαρακτήρα μου απ’ όταν θυμάμαι τον... εαυτό μου, δεν μου επέτρεψε ποτέ να φανταστώ τη φωνή μου ως «δημόσια». Άλλωστε, είναι τόσες πολλές πια οι δημόσιες φωνές και ως επί το πλείστον τόσο ασυνάρτητες και χαώδεις, ενίοτε και ύποπτες, που μόνο η δικιά μου έλειπε απ’ τον ορυμαγδό. Πολύ βολικό, επίσης, υπήρξε για τη στάση μου και το αιώνιο κλισέ που θέλει τους καλλιτέχνες να μιλούν μόνο μέσα από τη δουλειά τους και πολύ κομψά τους απαλλάσσει από την τριβή με την καθημερινότητα και τη μουντζούρα της πραγματικότητας. Τέλος, είναι τόσο υποτυπώδης η σχέση μου με το διαδίκτυο, υβριδική. Δεν είμαι στο facebook, ούτε στο twitter, δεν έχω ούτε καν mail στο όνομά μου. Κι αν μπαίνω λίγο και σερφάρω, ίσα ίσα για να δω τι κυκλοφορεί, το οφείλω στο δεκάχρονο γιο μου που μου υπέδειξε διακριτικά ότι αν δεν μάθω έστω αυτά τα βασικά σε λίγα χρόνια θα θεωρούμαι αγράμματη, κάτι σαν τις γιαγιάδες που υπέγραφαν με το σταυρό. Ζητώ προκαταβολικά συγνώμη για τις όποιες αμηχανίες μου λοιπόν, πρόκειται για έναν σπηλαιάνθρωπο που μόλις ξεμυτάει από το σπήλαιο. Τουτέστιν, όταν δέχτηκα την ευγενική πρόταση του κ. Παναγιωτόπουλου, ήμουν σίγουρη ότι θα πω ένα εξίσου ευγενικό όχι. Και άκουσα εμβρόντητη τον εαυτό μου να λέει ναι. Φαίνεται με τα χρόνια έχω αλλάξει γνώμη για αρκετά πράγματα και δεν το είχα συνειδητοποιήσει ούτε εγώ η ίδια. Είναι η περιβόητη κρίση γύρω μας που δεν αφήνει πολλά περιθώρια για «καλλιτεχνικές» πολυτέλειες και για προσωπικούς δισταγμούς ; Είναι το μέλλον που βγάζει τη γλώσσα στο παρελθόν και στην ουσία καθιστά το διαδίκτυο το μόνο, ίσως, χώρο όπου ακόμα διακινούνται σκέψεις και ιδέες; Όλα μαζί και πιο πολύ είναι οι ενοχές της εκπροσώπου μιας γενιάς, αυτής που πέρασε την εφηβεία της στη δεκαετία του ’80 και που περιφρόνησε από άποψη το δημόσιο βίο. Πρώτα αμφισβήτησε δικαίως, μετά απογοητεύτηκε μοιραίως κι ύστερα σνόμπαρε, χλεύασε, αποτραβήχτηκε, επέλεξε τον κυνισμό σαν άμυνα(;) και αποφάσισε να κινηθει ατομικά. Να ιδιωτεύσει. Ο καθένας με τις σκέψεις του, με την πορεία του, με τη ζωή του. Τη δε χαζοχαρούμενη περίοδο του ανελέητου lifestyle, της συνειδητής ελαφρότητας και της ουρανοκατέβατης ευημερίας, την περίοδο που όλοι τώρα με τόσο πνεύμα κριτικάρουμε, εμείς είμαστε που τη διανύσαμε σε ...ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩhttp://www.aixmi.gr/index.php/snob-emeis-kyriarxoi-oiksediantropoi/

Δεν υπάρχουν σχόλια: