Τρίτη 29 Μαρτίου 2011

»Η Λιζ Τειλορ ηταν θεα! Η Μελινα οχι

Λευτέρης Παπαδόπουλος http://www.aixmi.gr/index.php/i-liz-teilor-itan-thea-i-melina-oxi/


Θυμάμαι ένα ποίημα του Λόρκα, που το μετέφρασα πριν από τρεις δεκαετίες. Μιλάει για μια νεαρή γυναίκα: «Στην πορτοκαλιά από κάτω/ πλένει τα μωρουδιακά/ πράσινα έχει τα μάτια/ κι η φωνή της βιολετιά/ Αχ, Έρωτα, στην πορτοκαλιά από κάτω…» Μου ήρθαν στο ...νου αυτοί οι στίχοι, γιατί πριν από λίγες μέρες πέθανε η Ελίζαμπεθ Τέιλορ. Η κούκλα με τα «βιολετιά μάτια». Μου είχε μιλήσει για την Τέιλορ, αρετές φορές, η Μελίνα Μερκούρη. Την εγνώριζε. Κυρίως γιατί ο άντρας της, ο διάσημος σκηνοθέτης Ζυλ Ντασέν, είχε συνεργαστεί με τον σύζυγο της πρωταγωνίστριας της «Κλεοπάτρας», Ρίτσαρντ Μπάρντον. Όχι τον σύζυγο, αλλά έναν από τους οκτώ (αν δεν κάνω λάθος) άντρες, που είχε παντρευτεί η σταρ του Χόλυγουντ. Δεν νομίζω ότι την συμπαθούσε ιδιαιτέρως η Μελίνα. Αυτό είχα αντιληφθεί. Και δεν την συμπαθούσε ιδιαιτέρως, όχι για λόγους αντιζηλίας, αλλά, μάλλον, γιατί δεν της άρεσε ο χαρακτήρας της και η σκανδαλώδης ζωή της, που, εκείνα τα χρόνια, απασχολούσε καθημερινώς τον παγκόσμιο Τύπο. Βέβαια, άλλο το βεληνεκές της Τέιλορ και άλλο της Μερκούρη. Η Τέιλορ ήταν μία από τις «θεές» του κινηματογράφου. Η Μελίνα δεν ήταν. Γράφω αυτές τις γραμμές, στη σκιά ενός ακόμη θανάτου, που έγινε πρωτοσέλιδη είδηση σε όλες τις εφημερίδες του κόσμου, γιατί μερικά πρόσωπα της Τέχνης και ιδίως του θεάματος, έχουν γίνει μυθικά. Και η ηθοποιός με τα «βιολετιά μάτια», ήταν ένα τέτοιο πρόσωπο. «Νόμισμα που δεν πρόκειται να ξανά κοπεί», όπως έλεγε ο Λόρκα. Διανύω την έβδομη δεκαετία του βίου μου και, όπως όλοι οι συνομήλικοι μου, έχω μεγαλώσει, έχω ζήσει, τυφλωμένος από τη λάμψη μεγάλων «αστέρων» του σινεμά. Απ’ αυτή την άποψη, η γενιά μου νομίζω ότι στάθηκε τυχερή. Δεν έχουν οι...ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩhttp://www.aixmi.gr/index.php/i-liz-teilor-itan-thea-i-melina-oxi/

Δεν υπάρχουν σχόλια: