Κυριακή 16 Ιανουαρίου 2011

»Η γνΩση, ουσΙα της

Κοραλία Καράντη http://www.aixmi.gr/index.php/gnosi-ousia-mathisis/


Μπαίνω κατ΄ευθείαν στο θέμα. Πώς τα κατάφερε ο Μακρυγιάννης, χωρίς ποτέ του να πάει σχολείο, να γράψει αυτά που έγραψε; Πώς, δηλαδή, η «αμάθεια» αυτού του ανθρώπου χάρισε στη νεώτερη Ελλάδα ένα βιβλίο που είναι σταθμός στη λογοτεχνία μας; Η απάντηση, νομίζω, είναι ότι όλη η ζωή του Μακρυγιάννη ήταν «μέσα» στην ουσία της ύπαρξης. Ο Μακρυγιάννης βασάνιζε τη σκέψη του, κάθε στιγμή, κι είχε ζυγαριά και ...μέτρο.
Στον ίδιο δρόμο φτάνουμε διατρέχοντας ανάποδα το χρόνο αν σκεφθούμε την απλή φράση του Δημόκριτου «πολυνοίην ου πολυμαθιην ασκείν χρη». Δηλαδή, έχουμε ανάγκη από περισσότερη σκέψη κι όχι από «πολυμάθεια». Κι ας έρθουμε στην εποχή μας, όπου τις ανθρώπινες κοινωνίες τις κατατρώει η «πολυμάθεια» που καταντάει, τελικά, ημιμάθεια. Το αίτημα σήμερα είναι πληροφορίες -μόνο πληροφορίες, με τελικό σκοπό την υλική ωφέλεια. Με αυτόν τον τρόπο δεν δημιουργείται παιδεία ανθρώπων αλλά «όχλοι» που τους σημαδεύει το πνεύμα της υλοφροσύνης.
Μην απορούμε, λοιπόν, για την...ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩhttp://www.aixmi.gr/index.php/gnosi-ousia-mathisis/

Δεν υπάρχουν σχόλια: