Παρασκευή 29 Οκτωβρίου 2010

»Γνησιοι Λενινιστες

kassimatis@kathimerini.gr

Την Τετάρτη 20 Οκτωβρίου τα σωματεία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης είχαν οργανώσει πορεία στους κεντρικούς δρόμους του Πειραιά, η οποία θα κατέληγε στο Μέγαρο του ΟΛΠ. Στην ανακοίνωση με την οποία τα σωματεία ανήγγειλαν την πορεία, καταγγέλλεται η πρόσφατη «κατάπτυστη συμφωνία» που υπεγράφη με την κινεζική κυβέρνηση προς όφελος των Ελλήνων εφοπλιστών. Στηλιτεύεται, επίσης, η «απαράδεκτη απόφαση» της κυβέρνησης να ...
κλείσει το εμπορικό τμήμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

Ομως η σταγόνα που έκανε το ποτήρι της αγανάκτησης να ξεχειλίσει ήταν η απόφαση του Δ.Σ. του ΟΛΠ «να αλλάξει τη χρήση του μώλου της ΔΕΗ σε car terminal». Το ενδιαφέρον, ωστόσο, είναι ότι, στην ίδια ανακοίνωση, στο σημείο όπου με bold χαρακτήρες και εντός πλαισίου αναφέρεται ο χώρος συγκέντρωσης από τον οποίο θα ξεκινήσει η πορεία, προστίθεται υπογραμμισμένο και το εξής: «Για όσους το επιθυμούν έχει εξασφαλιστεί η στάθμευση των Ι.Χ. μέσα στο Λιμάνι απέναντι από τον ηλεκτρικό σταθμό».

Επειδή καταλαβαίνω ότι, στη μέριμνα της συνδικαλιστικής ηγεσίας, για τη στάθμευση των Ι.Χ. εκείνων που διαμαρτύρονται για τη δημιουργία ενός «car terminal», ορισμένοι αναγνώστες ενδεχομένως διαγιγνώσκουν την παρουσία του είδους της αντίφασης από το οποίο παράγεται το γελοίο, να καταστήσω σαφές ότι σφάλλουν απολύτως. Εκείνο το οποίο στην αντίληψη του αστού φαντάζει ως αντίφαση είναι, στην πραγματικότητα, συνέπεια με τις αρχές του λενινισμού. Θυμίζω σχετικώς ότι, όσο ζούσε στην Ευρώπη, ο Λένιν ταξίδευε μονίμως στην πρώτη θέση· και, όταν ρωτήθηκε γιατί κηρύσσει την Επανάσταση, ενώ συγχρόνως προτιμά τις ανέσεις της πρώτης θέσης, απάντησε ότι εργάζεται, ώστε όλοι οι άνθρωποι να μπορούν να ταξιδεύουν στην πρώτη θέση...

Απειλούνται οι θεσμοί

Εκατόν πενήντα ιδιοκτήτες μπαρ, καφενείων και συναφών καταστημάτων προσέφυγαν, διαβάζω, στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ζητώντας να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική η υπουργική απόφαση που απαγορεύει ολοσχερώς το κάπνισμα στα καταστήματά τους. Η προσφυγή περιλαμβάνει φαιδρότητες, όπως λ.χ. ότι «το κάπνισμα δεν είναι ουδέτερο από πλευράς αισθητικής, ιδεολογικοπολιτικής και αισθητικής έκφρασης (πολλά τραγούδια είναι αφιερωμένα στο τσιγάρο), αποτελώντας ένα συμβολικό μέσο έκφρασης της κοινωνικοπολιτικής ιδεολογίας και κοσμοθεωρίας πολλών ανθρώπων που αντιτίθενται στην κρατούσα αισθητική του ”αποστειρωμένου”, ”υγιεινού” τρόπου ζωής».

Παρ’ όλα αυτά, υπάρχει και η σοβαρή πλευρά του θέματος. Στην εν λόγω προσφυγή, τονίζεται ότι, λόγω της αύξησης του φόρου των οινοπνευματωδών, η πελατεία των καταστημάτων αυτών έχει ήδη υποστεί σημαντική κάμψη. Επομένως, αν εφαρμοσθεί και η ολοκληρωτική απαγόρευση του καπνίσματος, απειλείται η συνέχιση της λειτουργίας πολλών από αυτά. Το καφενείο, το μπαρ και, εν γένει, ο χώρος όπου παράγεται το πολιτιστικό αγαθό του χαβαλέ είναι ο ύψιστος πνευματικός και πολιτιστικός θεσμός της σύγχρονης Ελλάδας! Μάλιστα, δε, σε μια εποχή παρακμής -ίσως μη αναστρέψιμης- των πανεπιστημίων μας, τι άλλο μας μένει;

Η προσαρμογή

«Εμείς ως κόμμα μιλάμε πολύ καθαρά για τον σοσιαλισμό, με πολύ περισσότερα πράγματα από ό,τι βάζουμε να συμφωνήσουν οι σύμμαχοι σε αυτά τα θέματα. Βεβαίως, σε μια εκλογική μάχη κάνεις και μια προσαρμογή. Δεν μπορείς να κάνεις ανάλυση. Λες τον στόχο σου, αλλά δεν είναι δυνατόν να κάνεις ανάλυση. Σε μια εκλογική μάχη, δεν μπορείς να κάνεις πλήρη ανάλυση πώς θα λειτουργεί η Λαϊκή Οικονομία, γιατί τα υλικά έχουν και ένα είδος συνθηματολογίας». (Συνέντευξη Αλέκας Παπαρήγα, 26/10/2010.)

Πολύ σωστά το λέει η κ. Παπαρήγα! Λαμβανομένου υπ’ όψιν μάλιστα ότι σε μια εκλογική μάχη αγωνίζεσαι να προσελκύσεις νέες ψήφους, αν κάτσεις να εξηγήσεις τι σημαίνει «Λαϊκή Οικονομία» και με ποια μέσα φθάνεις σε ..ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑhttp://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_28/10/2010_420365

Δεν υπάρχουν σχόλια: