Τετάρτη 13 Οκτωβρίου 2010

»Οι προϋποθεσεις μιας «συνεργασιας»

Γράφει ο Ερρίκος Μπαρτζινόπουλος «E» 13/10

Είναι απόλυτα λογική η προσπάθεια την οποία ξεκίνησαν οι έμποροι με σύνθημα το «καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε». Σε περιόδους όπως αυτή που διερχόμαστε, θα έπρεπε να είναι αυτονόητη η υποχρέωσή μας να επιλέγουμε ντόπια προϊόντα, έτσι ώστε το χρήμα να μη φεύγει από τη χώρα και να ενισχύεται όσο γίνεται η εγχώρια..
παραγωγή.

Ωστόσο, μια τέτοια προσπάθεια δεν εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από το καταναλωτικό κοινό. Καθοριστικός είναι και ο ρόλος τόσο των παραγωγών όσο και των εμπόρων, που οφείλουν να καταλάβουν ότι οι δύσκολες μέρες δεν είναι μόνο γι’ αυτούς, είναι και για το καταναλωτικό κοινό, ίσως μάλιστα περισσότερο γι’ αυτό, και άρα θα πρέπει να προσφέρουν τα προϊόντα τους σε προσιτές τιμές και πάντως χαμηλότερες εκείνων των αντίστοιχων ξένων.

Αν μάλιστα θελήσουμε να προσεγγίσουμε καλύτερα το πρόβλημα, μοιραία θα οδηγηθούμε στο συμπέρασμα ότι η εφαρμογή του προαναφερθέντος συνθήματος εξαρτάται περισσότερο από τις διαθέσεις του εμπορικού κόσμου και λιγότερο των καταναλωτών. Φυσικά και υπάρχει ένα κομμάτι του καταναλωτικού κοινού, που διαθέτοντας οικονομική άνεση επιλέγει ξένα είδη και επώνυμες μάρκες και φίρμες, αλλά οι πολλοί, εκείνοι που δεν έχουν την πολυτέλεια να μη συγκρίνουν τιμές και γενικά «να μην το ψάχνουν», δεν είναι δύσκολο να συμμεριστούν το σύνθημα, αν πειστούν ότι δεν αποτελούν θύματα αισχροκέρδειας.


Ας καταπολεμήσουν αυτή τη δικαιολογημένη διαχρονικά πεποίθηση των καταναλωτών οι Ελληνες παραγωγοί και έμποροι και ο δρόμος για να κυριαρχήσουν στην αγορά είναι ανοιχτός. Αλλωστε, ποιοτικά έχουν γίνει άλματα και άσχετα αν το φαινόμενο δεν έχει τη δημοσιότητα που θα έπρεπε, τα ελληνικά προϊόντα κατακτούν νέες αγορές και οι εξαγωγές τους συνεχώς διευρύνονται. Το αποδεικνύουν με αδιάψευστο τρόπο τα στοιχεία των τελευταίων μηνών. Κι αν μάλιστα δεν υπήρχαν και τα μεταφορικά προβλήματα λόγω των κινητοποιήσεων των φορτηγατζήδων, οι εξαγωγές θα είχαν πάει ακόμη καλύτερα.


Οι τιμές είναι το πρόβλημα. Αν δεν προσαρμοστούν στις ανάγκες της εποχής ή και στο επίπεδο των παρεχόμενων, σε κάποιες περιπτώσεις, υπηρεσιών, το «πάντρεμα» δεν θα γίνει. Δυστυχώς. Γιατί δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι εκτός από εμπόρους και καταναλωτές το έχει ανάγκη και η οικονομία.


Δεν υπάρχουν σχόλια: