Σάββατο 2 Οκτωβρίου 2010

»Μετα την απεργια των φορτηγατζηδων

pmandravelis@kathimerini.gr

Aν άφησε κάτι πίσω της η απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων δεν είναι μόνο το θράσος μιας συντεχνίας να απειλεί την κοινωνία, χρησιμοποιώντας το προνόμιο που τούς έδωσε το κράτος, δηλαδή τις άδειες αποκλειστικής μεταφοράς. Αφησε πίσω της και την ανάγκη αναδιάρθρωσης των σιδηροδρομικών μεταφορών στην..
Ελλάδα.

Σε όλο τον κόσμο, οι εμπορευματικές μεταφορές γίνονται κυρίως σιδηροδρομικώς. Είναι πιο φθηνές, λιγότερο ενεργοβόρες και ασύγκριτα οικολογικές. Στην Ελλάδα, μόνο το 1,2% των μεταφορών γίνονται με τρένο. (σ.σ.: αυτό είναι το επίσημο ποσοστό, διότι όπως σε κάθε τομέα της οικονομίας, έτσι και στους σιδηροδρόμους αποκαλύφτηκε ότι ένα μέρος των εμπορευματικών μεταφορών διά σιδηροδρόμων ήταν στην... μαύρη οικονομία. Διάφοροι κυκλώματα με την συνεργασία υπαλλήλων μετέφεραν ολόκληρα βαγόνια με εμπορεύματα εν ...αγνοία του ΟΣΕ).

Ετσι, λοιπόν, φτάσαμε να κινούμε ολόκληρους συρμούς στην Πελοπόννησο για να εξυπηρετούνται δύο με τρεις επιβάτες και ένας από τους βασικούς τομείς που ο ΟΣΕ θα μπορούσε να αποδώσει, οι εμπορευματικές μεταφορές, να γίνονται από τους προνομιούχους ιδιοκτήτες φορτηγών Δ.Χ.

Είναι άμεση η ανάγκη της αναδιάρθρωσης του ΟΣΕ και ανοίγματος της αγοράς των μεταφορών διά των σιδηροδρόμων. Αφού τόσα χρόνια ο ΟΣΕ δεν κατάφερε να κάνει ευπρεπείς εμπορευματικές μεταφορές, δεν είναι κακό να προσπαθήσουν και κάποιοι ιδιώτες. Κι αυτό πρέπει να γίνει όχι μόνο για δημοσιονομικούς λόγους (ένα δισ. τον χρόνο μάς βάζει ο ΟΣΕ μέσα). Ούτε καν μόνο για αναπτυξιακούς λόγους (το άνοιγμα της αγοράς θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και οι φθηνές μεταφορές μειώνουν τις τελικές τιμές των εμπορευμάτων στο ράφι). Κυρίως, θα σωθούν ζωές. Οταν το σύνολο των εμπορευματικών μεταφορών γίνεται από φορτηγά, οι δρόμοι αναγκαστικά μετατρέπονται σε καρμανιόλες. Αν θυμηθούμε τα μεγάλα δυστυχήματα σ’ αυτήν την χώρα, θα δούμε ότι σε όλα υπήρχε κάποια νταλίκα. Δεν ήταν μόνο η «κακιά στιγμή» που πήρε 21 παιδιά στα Τέμπη, αλλά το γεγονός ότι όλες οι εθνικές οδοί είναι διαρκώς γεμάτοι με νταλίκες, αυξάνοντας δραματικά την πιθανότητα να συμβεί η «κακιά στιγμή».





Δεν υπάρχουν σχόλια: