Κυριακή 1 Αυγούστου 2010

»on air

Επενδύοντας στην αγένεια
ΚΟΣΜΑΣ ΒΙΔΟΣ

Ακολουθώντας τις παραδόσεις,δηλαδή με τις κάμερες να αναμεταδίδουν πλάνα από το Μυστήριο,παντρεύτηκαν και με θρησκευτικό γάμο (ο πολιτικός είχε προηγηθεί) ο δημοσιογράφος Αντώνης Σρόιτερ και η Δήμητρα Αιγινίτη,στη Σαντορίνη.Το φιλοθέαμον κοινό απήλαυσε εντυπωσιακά πλάνα από την άφιξη του ζεύγους στην εκκλησία με τζιπ καθώς και γκρο πλαν στα ατελείωτα πόδια της μινιφορούσας νύφης.Εμεινε όμως με..
την απορία: η Δήμητρα πάτησε το πόδι του Αντωνάκη της ή όχι; Οσο και αν προσπάθησαν οι δαιμόνιοι ρεπόρτερ δεν κατάφεραν να το μάθουν.Ελλιπής ενημέρωση!

Η παραίτηση του προέδρου της ΕΡΤ κ. Γ. Γαμπρίτσου θα ήταν θέμα αν... υπήρχε ΕΡΤ. Δυστυχώς όμως αυτό που για άλλο ένα καλοκαίρι παρακολουθούμε είναι η ανάμνηση της κρατικής τηλεόρασης. Επαναλήψεις επί επαναλήψεων και πάλι επαναλήψεις. «Τακτική» που αν υποθέσουμε ότι δικαιολογείται στην περίπτωση των ιδιωτικών καναλιών (που κατά τους θερινούς μήνες δεν έχουν υψηλά έσοδα από τις διαφημίσεις ώστε να υποστηρίξουν νέο πρόγραμμα) είναι ανεπίτρεπτο για την κρατική που χρηματοδοτείται από την τσέπη μας. Πληρώνουμε κανονικά (μέσω του λογαριασμού της ΔΕΗ) για να βλέπουμε «κονσέρβες»;

Αναζήτησα αντίδοτο στην πλήξη που μου προκαλούν οι επαναλήψεις των ελληνικών καναλιών σε κανάλια του εξωτερικού. Για να επιβεβαιώσω: α) πόσο αδέξια μεταφέρουμε στα καθ΄ ημάς τα εξ αλλοδαπής ριάλιτι και σίριαλ, και β) πόσο χαμηλό είναι το επίπεδο και στις άλλες τηλεοράσεις, ή μάλλον πόσο κατρακυλά χρόνο με τον χρόνο. Κυρίως το δεύτερο. Αν κάποτε η «στρίγκλα» Αν Ρόμπινσον του «Τhe weakest link» (στην Ελλάδα παρουσιάστηκε ως «Ο πιο αδύναμος κρίκος», με την Ελενα Ακρίτα ) ήταν ό,τι πιο αγριευτικό κυκλοφορούσε, σήμερα το παγωμένο βλέμμα της δεν μπορεί να τρομοκρατήσει ούτε τους τηλεθεατές των προσχολικών ηλικιών.

Τώρα έχει έρθει ο σεφ Γκόρντον Ράμσεϊ του «Κitchen nightmares» (του ριάλιτι μαγειρικής που προβάλλεται και από τον Σκάι) με μια γλώσσα που κόβει περισσότερο από τα καλοακονισμένα μαχαίρια του. Εχει έρθει και η Τάμπαθα Κόφεϊ, κομμώτρια εξ Αυστραλίας, η οποία καλείται να σώσει από τη χρεοκοπία ομοτέχνους της στο ριάλιτι «Τabatha΄s Salon Τakeover»: πρόκειται για ένα ανδρόγυνο πλάσμα, κάτι ανάμεσα στον Ντέιβιντ Μπάουι και στους εξωγήινους του «Αvatar», με συμπεριφορά δεσμοφύλακα. Ελαφρώς πιο «πολιτισμένος» αλλά αμείλικτος έτσι και τα κορίτσια που εκπαιδεύει ώστε να βρουν τον έρωτα της ζωής τους δεν τον υπακούσουν, ο τηλεπροξενητής Στίβεν Γουόρντ, παρουσιαστής του ριάλιτι «Τough Love», αναλαμβάνει ρόλο που παραδοσιακά ανήκει στις γυναίκες για να επιβεβαιώσει ότι η κατινιά φύλα δεν κοιτά. Μια χαρά τα καταφέρνουν στο σπορ και οι άντρες.

Μου έχει προκαλέσει εντύπωση το πόσο τα κανάλια επενδύουν στην αγένεια. Ο Ράμσεϊ βρίζει και εκσφενδονίζει τηγάνια. Η Κόφεϊ αντιμετωπίζει τα «θύματά» της σχεδόν με βδελυγμία, χαρακτηρίζοντάς τα ηλίθιους, άχρηστους, αφόρητους. Ο δε Γουόρντ στο τέλος κάθε εκπομπής καθίζει σε ένα σκαμνί εκείνη που έχει αποτύχει και την εξευτελίζει ώσπου να την κάνει να μην μπορεί να αναπνεύσει από τους λυγμούς. Πόσο σαδιστές πρέπει να είμαστε για να χαλαρώνουμε και να ψυχαγωγούμαστε παρακολουθώντας τον εξευτελισμό των συνανθρώπων μας;

Οποτε αισθάνομαι υπερπλήρης βιαιότητας, στρέφομαι στα σίριαλ του Foxlife. Καλογραμμένα, καλοπαιγμένα, καλοσκηνοθετημένα. Αλλά και συντηρητικά- αφελή στον πυρήνα τους: Στο «Οctober Road» η αγία οικογένεια είναι αμείλικτη με εκείνους που παραστρατούν: ο φίλος που κάνει το λάθος να ερωτευθεί περιστασιακά τη γυ ναίκα του κολλητού του απομονώνεται ως μίασμα, καταδικάζεται στον μαρασμό χωρίς συγχώρεση. Στο «Dirty sexy money» και ο σκληρότερος «μαφιόζος» πιστεύει στον Θεό (τι κι αν δεν έχει τον Θεό του;) και ονειρεύεται το απάνεμο λιμάνι της οικογενειακής ευτυχίας. Στο «Will and Grace» ο γκέι ήρωας υιοθετεί τα όνειρα και τις συμπεριφορές των στρέιτ, επιδιώκοντας να ζήσει για πάντα με την κολλητή του και να κάνει παιδί μαζί της. Μιλάμε, δηλαδή, για έναν μεταλλαγμένο, για τις ανάγκες της οικογενειακής ψυχαγωγίας, γκέι. Ψυχαγωγίας που έχει κάνει εντυπωσιακή στροφή προς τον νεοσυντηρητισμό. Πατρίδα, θρησκεία, οικογένεια: το μεταμοντέρνο τηλεοπτικό τρίπτυχο. Κρίμα στην επανάσταση που λεγόταν «Γραφείο κηδειών Φίσερ». Η σειρά που δεν είχε αφήσει τίποτε όρθιο, επαναπροσδιορίζοντας παραδόσεις και συμπεριφορές με τολμηρότητα, δεν έχει βρει (πολλούς) μιμητές...

kvidos@tovima.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια: