Τρίτη 24 Αυγούστου 2010

»Αγωνας δρομου για τα κενα

Ποια μέτρα παίρνει το υπουργείο Παιδείας για να καλύψει τη μεγάλη έλλειψη εκπαιδευτικών
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Νίκος Μάστορας ΝΕΑ

Σε αγώνα δρόμου για την κάλυψη των χιλιάδων κενών που αναμένονται στα σχολεία με την έναρξη της εφετινής σχολικής χρονιάς, η οποία χαρακτηρίστηκε από την κ. Αννα Διαμαντοπούλου ως «η δυσκολότερη από τη.. μεταπολίτευση», επιδίδεται το υπουργείο Παιδείας.
Εν αναμονή της ανακοίνωσης των βάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, που εκτιμάται ότι θα γίνει αύριο Τετάρτη ή την Πέμπτη, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας συναντήθηκε χθες με τους 116 νέους «στρατηγούς» των σχολείων, δηλαδή τους νέους περιφερειακούς διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι επελέγησαν με βάση τον καινούργιο νόμο που ψηφίστηκε τον Μάιο και αναλαμβάνουν άμεσα το δύσκολο καθήκον του εξορθολογισμού λειτουργίας των σχολείων στην πλέον δύσκολη περίοδο.

Οπως τόνισε η κ. Διαμαντοπούλου, στους νέους διευθυντές δόθηκαν συγκεκριμένες κατευθύνσεις για το σύνολο των θεμάτων που αλλάζουν φέτος στο σχολείο και την κάλυψη των κενών. Η υπουργός Παιδείας τους προειδοποίησε για αυστηρή τήρηση των νόμων: «Δεν μπορεί να υπάρχουν υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί σ΄ ένα σχολείο και το άλλο να έχει έλλειψη. Δεν μπορεί να έχουμε υπεράριθμους εκπαιδευτικούς σ΄ ένα νομό και στον διπλανό να έχουμε έλλειψη. Δεν είναι δυνατόν να δηλώνονται τμήματα με αριθμό μαθητών και τα τμήματα αυτά έπειτα από ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ν΄ αλλάζουν. Δεν είναι δυνατόν να μην ελέγχονται οι αναρρωτικές άδειες και οι λόγοι για τους οποίους απουσιάζουν εκπαιδευτικοί. Δεν είναι δυνατόν να μη συμπίπτουν οι ώρες διδασκαλίας σ΄ ένα σχολείο με το άθροισμα των ωρών των εκπαιδευτικών», είπε χαρακτηριστικά.

Τα κενά, τα οποία υπολογίζονται σε πάνω από 20.000 σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και οφείλονται στον τριπλασιασμό των αιτήσεων συνταξιοδότησης εφέτος και την ταυτόχρονη μεγάλη μείωση του αριθμού προσλήψεων, θα αντιμετωπιστούν με προσλήψεις αναπληρωτών πλήρους και μειωμένου ωραρίου (επίκεινται περίπου 10.000-11.000 προσλήψεις μέχρι το τέλος του μήνα) ενώ επιστρέφουν στα σχολεία πάνω από 5.000 εκπαιδευτικοί που ήταν αποσπασμένοι σε άλλες υπηρεσίες. Επίσης το υπουργείο Παιδείας θα λειτουργήσει εφέτος με προσωπικό λιγότερο κατά 300 άτομα, τα οποία επίσης επιστρέφουν στις τάξεις, ενώ η επιχείρηση «αντιμετώπιση κενών» θα περιλάβει και μέτρα όπως μετακινήσεις εκπαιδευτικών από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και από σχολείο σε σχολείο, αύξηση υπερωριών και καθιέρωση δεύτερης ειδικότητας.

Και «κάρτα σχολείου»
Η κ. Διαμαντοπούλου απηύθυνε έκκληση στους γονείς να ολοκληρώσουν το συντομότερο τις εγγραφές των παιδιών τους, προκειμένου να καταστεί εφικτό μέχρι τις 5 Σεπτεμβρίου σε κάθε σχολείο να δημιουργηθεί ειδική κάρτα με τον συνολικό αριθμό των μαθητών, αλλά και τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα. Στο υπουργείο εξάλλου συστάθηκε επιτροπή η οποία θα εξετάζει καθημερινά τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό, τη διανομή των βιβλίων, τη μεταφορά των μαθητών και την καθαριότητα των σχολείων.

«Η ΔΥΣΚΟΛΟΤΕΡΗ»
Οδηγίες από την Αννα Διαμαντοπούλου, που χαρακτήρισε τη φετινή σχολική χρονιά ως τη «δυσκολότερη από τη μεταπολίτευση». Αύριο ή μεθαύριο οι βάσεις


Από τη Δευτεροβάθμια στα Δημοτικά

ΟΙ 9 ΒΑΣΙΚΕΣ οδηγίες που δόθηκαν στους 116 νέους διευθυντές Εκπαίδευσης για τη νέα σχολική χρονιά:

1 Διαρκής έλεγχος των πραγματικών κενών και υπεραριθμιών σε κάθε σχολείο με σκοπό την ορθολογική αξιοποίηση των εκπαιδευτικών.

2 Ελεγχος του πραγματικού αριθμού των μαθητών στο Ολοήμερο και λειτουργία των Ολοήμερων την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων.

3 Πλήρης αποτύπωση, καταγραφή και έλεγχος της ακρίβειας των στοιχείων των μαθητών ανά σχολείο για παράλληλη στήριξη και εφαρμογή αντισταθμιστικής αγωγής.

4 Ορθολογική και έγκαιρη διανομή των βιβλίων. 5 Μετακινήσεις εκπαιδευτικών από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (κυρίως φυσικής αγωγής, αγγλικών και πληροφορικής) στα 800 Δημοτικά αναμορφωμένου προγράμματος. 6 Πλήρης αποτύπωση των πραγματικών αναγκών για τάξεις υποδοχής, συνεργασία μεταξύ γειτονικών σχολείων.

7 Προώθηση- στήριξη διαδικασιών για την προμήθεια διαδραστικών συστημάτων και κινητών εργαστηρίων πληροφορικής.

8 Στήριξη των διαδικασιών για την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου.

9 Ενημέρωση των βάσεων δεδομένων για όλα τα σχολεία.


Δεν υπάρχουν σχόλια: