Τετάρτη 28 Ιουλίου 2010

»Σαν τρελο φορτηγο...

Protagon.gr

Οι εικόνες δεν είναι πλέον τριτοκοσμικές. Είναι ελληνικές. Είναι τόσο ελληνικές όσο και η φέτα. Θα μπορούσαν να παραπέμπουν στο πρώην ανατολικό μπλοκ, αλλά η κοντόχοντρη φιγούρα με τη βερμούδα και τις σαγιονάρες ακυρώνει τους συνειρμούς. Στην αγορά δεν υπάρχει βενζίνη. Δεν υπάρχει βενζίνη για να πας..

στη δουλειά σου, να πας διακοπές, να φύγεις για ένα καταραμένο Σαββατοκύριακο και να ασκήσεις το δικαίωμα σου να μποτιλιαριστείς. Γιατί; Οι ιδιοκτήτες βυτιοφόρων απεργούν, αντιδρώντας στα μέτρα που ουσιαστικά οδηγούν, από το 2013, στην απελευθέρωση των μεταφορών. Είναι κάτι που προβλέπεται από το μνημόνιο και μάλιστα θα μεσολαβήσει μία τριετής περίοδο προσαρμογής. Οι ιδιοκτήτες, όμως, διαπιστώνουν ότι οι άδειες τους δεν κοστίζουν ούτε ένα ευρώ. Οταν η τιμή των αδειών μειώνεται και σε τρία χρόνια θα μηδενιστεί, οι κάτοχοι τους βρίσκονται αντιμέτωποι με την οικονομική καταστροφή. Βέβαια οι τελευταίες άδειες που εκδόθηκαν, διετέθησαν από τη χούντα, το 1971. Και οι επιχειρηματίες που έχουν επενδύσει σε φορτηγά τα τελευταία χρόνια, έχουν αγοράσει την άδεια από τρίτους, όχι από το κράτος.

Και όταν καταστρέφεσαι οικονομικά, δεν σε ενδιαφέρει αν η διάσωση της χώρας περνάει πάνω από το κορμί σου. Πολιτικά είναι μόνοι τους, δεν τους στηρίζει κανείς. Δεν τους στηρίζει ούτε η κοινωνία. Πως να στηρίξεις τον ιδιοκτήτη φορτηγού όταν εσύ έχεις υποστεί περικοπή επιδομάτων; Παλαιότερα κάποιοι θα το συζητούσαν. Τώρα κανείς δεν ανοίγει την κουβέντα. Και μετά από μερικά χρόνια κανείς δεν θα θυμάται το καθεστώς των κλειστών επαγγελμάτων. Στο μέλλον δεν θα το πιστεύουν, θα ακούγεται απίστευτο.

Υπάρχει σενάριο; Φυσικά και υπάρχει. Αν δεν επιστρατευτούν, θα περιφρουρηθεί η διακίνηση καυσίμων από τα φορτηγά των εταιριών. Στην ανάγκη θα επιστρατευτούν και θα επιστρέψουν στις παραδόσεις. Μεταξύ μας, ποιος θα ασχοληθεί;


Δεν υπάρχουν σχόλια: