Τρίτη 15 Ιουνίου 2010

»[ ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΑ ]

Χωρίς διόδια
Του Ι. Κ. Πρετεντέρη ΝΕΑ

ΠΕΡΥΣΙ, ΤΕΤΟΙΑ εποχή και πριν τις Ευρωεκλογές, η κυβέρνηση Καραµανλή εγκαινίασε υπερηφάνως την Εγνατία Οδό. Εναν εντυπωσιακό αυτοκινητόδροµο που διασχίζει ολόκληρη τη Βόρειο Ελλάδα από την Ηγουµενίτσα έως τον Εβρο, περίπου επτακόσια χιλιόµετρα. Για να κατασκευαστεί η Εγνατία δαπανήθηκαν εκατοντάδες εκατοµµυρίων ευρώ σε εθνικούς και κοινοτικούς πόρους.
ΕΓΚΑΙΝΙΑΣΤΗΚΕ, ΛΟΙΠΟΝ, η Εγνατία αλλά µε την..
εξής ιδιαιτερότητα. Είναι ο µοναδικός αυτοκινητόδροµος της Ευρώπης χωρίς σταθµούς ανεφοδιασµού και χωρίς διόδια – εκτός από τα διόδια στα Μάλγαρα, σε ένα µικρό κοινό κοµµάτι διαδροµής µε την Αθηνών - Θεσσαλονίκης.
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΧΩΡΙΣ σταθµούς ανεφοδιασµού; Μάλιστα.
Και χωρίς διόδια; Βεβαίως. Είµαστε φαίνεται τόσο χουβαρντάδες ως κράτος που φτιάχνουµε αυτοκινητόδροµους στους οποίους τα αυτοκίνητα κινούνται δωρεάν!
ΠΕΡΑΣΑΝ ΟΙ Ευρωεκλογές, πέρασε η τουριστική σεζόν του καλοκαιριού, πέρασαν οι εθνικές εκλογές, πέρασαν και εννέα µήνες της διακυβέρνησης του ΠαΣοΚ αλλά η κατάσταση στην Εγνατία παρέµεινε η ίδια: ούτε σταθµοί ανεφοδιασµού ούτε διόδια! Φτάνουµε στη δεύτερη τουριστική σεζόν που ο αυτοκινητόδροµος θα λειτουργεί, εκατοµµύρια αυτοκίνητα τον διασχίζουν και θα τον διασχίσουν, αλλά το Ελληνικό Δηµόσιο δεν θα εισπράξει ούτε ένα ευρώ.
ΓΙΑΤΙ ΑΡΑΓΕ; Μας περισσεύουν; Δεν µας χρειάζονται; Τα έχουµε για πέταµα; Ή µήπως αποφασίσαµε να κάνουµε εξυπηρέτηση (µεταξύ άλλων) σε δεκάδες χιλιάδες Τούρκους της Ευρώπης που χρησιµοποιούν την Εγνατία για να γυρίσουν στην πατρίδα τους; ΔΕΝ ΕΧΩ απάντηση. Κι όσο κι αν έψαξα να καταλάβω γιατί συµβαίνει αυτός ο παραλογισµός, δεν µπόρεσα να τον κατανοήσω. Δεν µου δόθηκε καµία πειστική εξήγηση.
ΚΑΙ ΓΙ' αυτό δικαιούµαι να αναρωτιέµαι. Πόσος χρόνος, πόσες εκλογές και πόσες κυβερνήσεις χρειάζονται άραγε για να µπουν διόδια σε έναν δρόµο; Ποιες διαδικασίες το εµποδίζουν; Και γιατί οι υπουργοί αλλάζουν αλλά το Δηµόσιο συνεχίζει να ζηµιώνεται;
Ε, ΛΟΙΠΟΝ, εγώ αυτό το ονοµάζω σκάνδαλο. Σκάνδαλο µεγαλύτερο και από το Βατοπέδι και από τη Siemens. Σκάνδαλο κακοδιοίκησης, ανευθυνότητας, γραφειοκρατίας ή απλής βλακείας, αδιάφορο. Πάντως, σκάνδαλο. Το οικονοµικό αντικείµενο του οποίου υπερβαίνει όλα τα σκάνδαλα που συζητούµε την τελευταία δεκαετία.
ΠΕΡΑ ΑΠΟ την ουσία, άλλωστε, υπάρχει κι ο συµβολισµός. Η Εγνατία είναι ο απόλυτος συµβολισµός της σηµερινής Ελλάδας. Μια χρεοκοπηµένη χώρα που αποδεικνύεται ανίκανη να αντιδράσει στη χρεοκοπία της, η οποία αδυνατεί να αντιληφθεί το συµφέρον της, ο οποία δεν µπορεί να διοικήσει τη µιζέρια της και επιµένει να τρέχει σε αυτοκινητόδροµους χωρίς διόδια.
Η ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ της τζαµπαρίας σε έναν κόσµο όπου, ούτως ή άλλως, «ο τζάµπας πέθανε» προ πολλού. Κι εµείς καλούµαστε τώρα να πληρώσουµε τον λογαριασµό του.


1 σχόλιο:

lagolpi είπε...

ΕΥΣΤΟΧΗ Η ΠΑΡΑΤΉΡΗΣΉ ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ!
ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ!
ΕΛΠΙΖΩ ΤΟ "ΧΝΌΤΟ" ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΉΣΕΙ ΠΛΕΟΝ,
ΝΑ ΜΥΡΊΖΕΙ ΜΟΝΟΝ "ΧΛΩΡΟΦΎΛΛΗ"
ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ,
ΝΑ "ΠΡΑΣΙΝΙΖΟΥΝ" ΤΟ ΙΔΙΟ.!
ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΑΜΦΙΒΑΛΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΟΡΑΤΙΚΌΤΗΤΑ ΣΟΥ.
ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΚΑΤΑ ΚΑΙΡΟΥΣ ΚΑΠΟΙΕΣ ΑΜΦΙΒΟΛΙΕΣ!
ΚΑΙ Η ΑΜΦΙΒΟΛΙΑ
(ΣΥΜΠΑΘΈΣΤΑΤΕ
ΚΑΤΑ ΤΑ ΆΛΛΑ Κ.ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗ )
"ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΣΚΟΤΩΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΑ ΔΗΛΗΤΗΡΙΆΖΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ"...