ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ
Τη σύνδεση φορολογικού και ασφαλιστικού συστήματος προτείνει ο υπουργός Αμυνας
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Λουκάς Δημάκας ΝΕΑ
Αναγκαίο θεωρεί ο Ευάγγελος Βενιζέλος να μπορεί να δει από τώρα ο ελληνικός λαός το ξέφωτο μετά το τούνελ, στο οποίο έχει μπει με τα σκληρά μέτρα που λαμβάνονται στο πλαίσιο του μνημονίου.
Για τον υπουργό Αμυνας η επεξεργασία και η ..
διατύπωση ενός «ολοκληρωμένου εθνικού σχεδίου ανασυγκρότησης» που να αφορά συνολικά την ανάπτυξη, την οικονομία, τη λειτουργία του κράτους, το πολιτικό σύστημα και τον ρόλο της κοινωνίας και να απαντά στο «πότε μπορεί να αρχίσει η αποκατάσταση των εισοδημάτων» είναι σήμερα το μείζον πρόβλημα της χώρας. Οσον αφορά το Ασφαλιστικό, για το οποίο «βάζει πλάτη» στον κ. Α. Λοβέρδο, λέγοντας ότι είναι θέμα που αφορά συνολικά την κυβέρνηση, ο κ. Βενιζέλος προτείνει ότι πρέπει να συμπληρωθεί και με άλλες κινήσεις όπως η σύνδεση φορολογικού και ασφαλιστικού συστήματος. Με τον τρόπο αυτό, υποστηρίζει, θα επιτρέπεται η διαφοροποιημένη φορολογική και ασφαλιστική μεταχείριση επιχειρήσεων εντάσεως εργασίας και επιχειρήσεων εντάσεως κεφαλαίου.
Στην πρόσφατη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου είπατε ότι πέραν του μνημονίου η χώρα πρέπει να αποκτήσει εθνικό πολιτικό σχέδιο για την έξοδο και την επόμενη μέρα. Είναι εφικτό αυτό στην παρούσα φάση;
Είναι και αναγκαίο και εφικτό. Το μνημόνιο αποτυπώνει το πολιτικό πλαίσιο της συνεργασίας μας με την Ε.Ε., την ΕΚΤ και το ΔΝΤ, δηλαδή με τους πιστωτές μας και απηχεί, πρωτίστως, τη δική τους γενική αντίληψη για τη δημοσιονομική πολιτική και την ανταγωνιστικότητα. Η πατρίδα μας χρειάζεται όμως ένα ολοκληρωμένο εθνικό σχέδιο ανασυγκρότησης που να αφορά το μοντέλο ανάπτυξης, τη συγκρότηση και λειτουργία του κράτους, τη σχέση κράτους και οικονομίας, το νέο πολιτικό σύστημα, την κοινωνία των πολιτών και τις δικές της ευθύνες. Η πρότασή μου έγινε δεκτή από τον Πρωθυπουργό και στόχος μας είναι, το αργότερο τον Σεπτέμβριο στη ΔΕΘ, να παρουσιάσουμε αυτό το εθνικό σχέδιο ανασυγκρότησης.
Εχετε πει επανειλημμένως πως μέλημα της κυβέρνησης ήταν η δημιουργία προσδοκίας για τον ελληνικό λαό. Ομως οι δημοσκοπήσεις δείχνουν βαθιά απογοήτευση των πολιτών. Τι μπορεί να γίνει;
Αυτό είναι το μείζον πρόβλημα της χώρας. Η απογοήτευση, ο φόβος, η θλίψη, η ανασφάλεια και σε μεγάλο βαθμό η ηττοπάθεια. Αυτό ξεπερνά την οικονομική ψυχολογία, που είναι από μόνη της πραγματικό οικονομικό μέγεθος, γιατί επηρεάζει τις καταναλωτικές και επενδυτικές συμπεριφορές, τη διάθεση αποταμίευσης, την παραγωγικότητα και της εργασίας και του κεφαλαίου. Τείνει να καταστεί μια αρνητική εθνική νοοτροπία. Γι΄ αυτό είπαμε ότι οφείλουμε να διαμορφώσουμε μία νέα εθνική αφήγηση, να πούμε πού πάμε τα επόμενα χρόνια, πότε μπορεί να αρχίσει η αποκατάσταση των εισοδημάτων και των προοπτικών. Και αυτό είναι εφικτό. Οι καλές δημοσιονομικές και μακροοικονομικές επιδόσεις το 2010 μπορούν να μας εξοπλίσουν με την αναγκαία αξιοπιστία ώστε να επανατοποθετήσουμε όλο το πρόγραμμα με στόχο το 2013-14 να υπάρξει δημοσιονομική απεμπλοκή και αναπτυξιακή δυναμική. Δεν μπορούμε προφανώς να βγούμε από το ένα τούνελ για να μπούμε σε άλλο. Πρέπει να μπορούμε να δούμε το ξέφωτο.
Τις επόμενες μέρες η κυβέρνηση θα περάσει αλλαγές για το Ασφαλιστικό και τις εργασιακές σχέσεις. Θεωρείτε ότι θα προκαλέσουν και άλλο πολιτικό κόστος;
Δεν υπήρξαν πουθενά ριζοσπαστικές αλλαγές στο Ασφαλιστικό και τις εργασιακές σχέσεις χωρίς συναίνεση ή χωρίς πολιτικό κόστος. Ολοι καταλαβαίνουν ότι χωρίς ριζικές αλλαγές το ασφαλιστικό σύστημα δεν είναι βιώσιμο. Το πρόβλημα του Ασφαλιστικού εξακολουθεί να βρίσκεται πρωτίστως στα έσοδά του, στην εισφοροδιαφυγή, το χαμηλό ποσοστό απασχόλησης, στην ανασφάλιστη εργασία. Βρίσκεται επίσης στις δαπάνες των κλάδων υγείας και σε ακραίες περιπτώσεις πρόωρων και αδικαιολογήτων συντάξεων. Τώρα γίνεται ένα βήμα που στην ολοκληρωμένη του μορφή περιλαμβάνει και τις επικουρικές συντάξεις και τον λεγόμενο β΄ πυλώνα με τις επαγγελματικές συντάξεις, ακόμα και την ιδιωτική ασφάλιση υπό αυστηρή κρατική εποπτεία. Ετσι μπορούμε να διασφαλίσουμε συνολικά υψηλά ποσοστά αναπλήρωσης, δηλαδή αποδεκτό ύψος συντάξεων. Το υπουργείο Εργασίας δεν εφαρμόζει μια δική του πολιτική. Η ευθύνη ανήκει συνολικά στην κυβέρνηση και την κυβερνητική πλειοψηφία. Ολοι συνεπώς μαζί οφείλουμε να παρουσιάσουμε τη συνολική εικόνα και κυρίως την προοπτική του ασφαλιστικού συστήματος.
Υπήρχε άλλη επιλογή;
Τώρα γίνεται ένα πρώτο βήμα που, αργότερα, μόλις ανακτήσουμε τη διεθνή μας αξιοπιστία, μπορεί να συμπληρωθεί με άλλες κινήσεις. Μια τέτοια κίνηση πιστεύω πάντα ότι είναι η σύνδεση φορολογικού και ασφαλιστικού συστήματος, γιατί αυτό επιτρέπει και τη διαφοροποιημένη φορολογική και ασφαλιστική μεταχείριση επιχειρήσεων εντάσεως εργασίας και επιχειρήσεων εντάσεως κεφαλαίου.
Οι αλλαγές στα εργασιακά μήπως έπρεπε να συζητηθούν στη Βουλή;
Ούτως ή άλλως θα συζητηθούν στη Βουλή με τις προβλεπόμενες από τον κανονισμό διαδικασίες. Και θα συζητηθούν προφανώς και στο Υπουργικό Συμβούλιο πριν προσλάβουν την τελική τους μορφή. Το πρόβλημα όμως είναι το αναπτυξιακό και κοινωνικό πλαίσιο των νέων ρυθμίσεων. Στόχος είναι η αύξηση της απασχόλησης και του ΑΕΠ, η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, η μείωση της ανεργίας, η κοινωνική υποστήριξη των ανέργων, ιδίως των νέων και των μεσηλίκων, η διασφάλιση της οικογενειακής και προσωπικής τους αξιοπρέπειας και προοπτικής. Από αυτήν τη συνολική ισορροπία ξέρουμε ότι θα κριθεί η πολιτική μας.
ΕΙΠΕ
ΓΙΑ ΤΟ ΑΥΡΙΟ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
Οι καλές δημοσιονομικές και μακροοικονομικές επιδόσεις το 2010 μπορούν να μας εξοπλίσουν με την αναγκαία αξιοπιστία ώστε να επανατοποθετήσουμε όλο το πρόγραμμα, με στόχο το 2013-14 να υπάρξει δημοσιονομική απεμπλοκή και αναπτυξιακή δυναμική
ΕΙΠΕ
ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ
Τώρα γίνεται ένα πρώτο βήμα που αργότερα, μόλις ανακτήσουμε την διεθνή μας αξιοπιστία, μπορεί να συμπληρωθεί με άλλες κινήσεις.
Μια τέτοια κίνηση πιστεύω πάντα ότι είναι η σύνδεση φορολογικού και ασφαλιστικού συστήματος, γιατί αυτό επιτρέπει και τη διαφοροποιημένη φορολογική και ασφαλιστική μεταχείριση
Τη σύνδεση φορολογικού και ασφαλιστικού συστήματος προτείνει ο υπουργός Αμυνας
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Λουκάς Δημάκας ΝΕΑ
Αναγκαίο θεωρεί ο Ευάγγελος Βενιζέλος να μπορεί να δει από τώρα ο ελληνικός λαός το ξέφωτο μετά το τούνελ, στο οποίο έχει μπει με τα σκληρά μέτρα που λαμβάνονται στο πλαίσιο του μνημονίου.
Για τον υπουργό Αμυνας η επεξεργασία και η ..
διατύπωση ενός «ολοκληρωμένου εθνικού σχεδίου ανασυγκρότησης» που να αφορά συνολικά την ανάπτυξη, την οικονομία, τη λειτουργία του κράτους, το πολιτικό σύστημα και τον ρόλο της κοινωνίας και να απαντά στο «πότε μπορεί να αρχίσει η αποκατάσταση των εισοδημάτων» είναι σήμερα το μείζον πρόβλημα της χώρας. Οσον αφορά το Ασφαλιστικό, για το οποίο «βάζει πλάτη» στον κ. Α. Λοβέρδο, λέγοντας ότι είναι θέμα που αφορά συνολικά την κυβέρνηση, ο κ. Βενιζέλος προτείνει ότι πρέπει να συμπληρωθεί και με άλλες κινήσεις όπως η σύνδεση φορολογικού και ασφαλιστικού συστήματος. Με τον τρόπο αυτό, υποστηρίζει, θα επιτρέπεται η διαφοροποιημένη φορολογική και ασφαλιστική μεταχείριση επιχειρήσεων εντάσεως εργασίας και επιχειρήσεων εντάσεως κεφαλαίου.
Στην πρόσφατη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου είπατε ότι πέραν του μνημονίου η χώρα πρέπει να αποκτήσει εθνικό πολιτικό σχέδιο για την έξοδο και την επόμενη μέρα. Είναι εφικτό αυτό στην παρούσα φάση;
Είναι και αναγκαίο και εφικτό. Το μνημόνιο αποτυπώνει το πολιτικό πλαίσιο της συνεργασίας μας με την Ε.Ε., την ΕΚΤ και το ΔΝΤ, δηλαδή με τους πιστωτές μας και απηχεί, πρωτίστως, τη δική τους γενική αντίληψη για τη δημοσιονομική πολιτική και την ανταγωνιστικότητα. Η πατρίδα μας χρειάζεται όμως ένα ολοκληρωμένο εθνικό σχέδιο ανασυγκρότησης που να αφορά το μοντέλο ανάπτυξης, τη συγκρότηση και λειτουργία του κράτους, τη σχέση κράτους και οικονομίας, το νέο πολιτικό σύστημα, την κοινωνία των πολιτών και τις δικές της ευθύνες. Η πρότασή μου έγινε δεκτή από τον Πρωθυπουργό και στόχος μας είναι, το αργότερο τον Σεπτέμβριο στη ΔΕΘ, να παρουσιάσουμε αυτό το εθνικό σχέδιο ανασυγκρότησης.
Εχετε πει επανειλημμένως πως μέλημα της κυβέρνησης ήταν η δημιουργία προσδοκίας για τον ελληνικό λαό. Ομως οι δημοσκοπήσεις δείχνουν βαθιά απογοήτευση των πολιτών. Τι μπορεί να γίνει;
Αυτό είναι το μείζον πρόβλημα της χώρας. Η απογοήτευση, ο φόβος, η θλίψη, η ανασφάλεια και σε μεγάλο βαθμό η ηττοπάθεια. Αυτό ξεπερνά την οικονομική ψυχολογία, που είναι από μόνη της πραγματικό οικονομικό μέγεθος, γιατί επηρεάζει τις καταναλωτικές και επενδυτικές συμπεριφορές, τη διάθεση αποταμίευσης, την παραγωγικότητα και της εργασίας και του κεφαλαίου. Τείνει να καταστεί μια αρνητική εθνική νοοτροπία. Γι΄ αυτό είπαμε ότι οφείλουμε να διαμορφώσουμε μία νέα εθνική αφήγηση, να πούμε πού πάμε τα επόμενα χρόνια, πότε μπορεί να αρχίσει η αποκατάσταση των εισοδημάτων και των προοπτικών. Και αυτό είναι εφικτό. Οι καλές δημοσιονομικές και μακροοικονομικές επιδόσεις το 2010 μπορούν να μας εξοπλίσουν με την αναγκαία αξιοπιστία ώστε να επανατοποθετήσουμε όλο το πρόγραμμα με στόχο το 2013-14 να υπάρξει δημοσιονομική απεμπλοκή και αναπτυξιακή δυναμική. Δεν μπορούμε προφανώς να βγούμε από το ένα τούνελ για να μπούμε σε άλλο. Πρέπει να μπορούμε να δούμε το ξέφωτο.
Τις επόμενες μέρες η κυβέρνηση θα περάσει αλλαγές για το Ασφαλιστικό και τις εργασιακές σχέσεις. Θεωρείτε ότι θα προκαλέσουν και άλλο πολιτικό κόστος;
Δεν υπήρξαν πουθενά ριζοσπαστικές αλλαγές στο Ασφαλιστικό και τις εργασιακές σχέσεις χωρίς συναίνεση ή χωρίς πολιτικό κόστος. Ολοι καταλαβαίνουν ότι χωρίς ριζικές αλλαγές το ασφαλιστικό σύστημα δεν είναι βιώσιμο. Το πρόβλημα του Ασφαλιστικού εξακολουθεί να βρίσκεται πρωτίστως στα έσοδά του, στην εισφοροδιαφυγή, το χαμηλό ποσοστό απασχόλησης, στην ανασφάλιστη εργασία. Βρίσκεται επίσης στις δαπάνες των κλάδων υγείας και σε ακραίες περιπτώσεις πρόωρων και αδικαιολογήτων συντάξεων. Τώρα γίνεται ένα βήμα που στην ολοκληρωμένη του μορφή περιλαμβάνει και τις επικουρικές συντάξεις και τον λεγόμενο β΄ πυλώνα με τις επαγγελματικές συντάξεις, ακόμα και την ιδιωτική ασφάλιση υπό αυστηρή κρατική εποπτεία. Ετσι μπορούμε να διασφαλίσουμε συνολικά υψηλά ποσοστά αναπλήρωσης, δηλαδή αποδεκτό ύψος συντάξεων. Το υπουργείο Εργασίας δεν εφαρμόζει μια δική του πολιτική. Η ευθύνη ανήκει συνολικά στην κυβέρνηση και την κυβερνητική πλειοψηφία. Ολοι συνεπώς μαζί οφείλουμε να παρουσιάσουμε τη συνολική εικόνα και κυρίως την προοπτική του ασφαλιστικού συστήματος.
Υπήρχε άλλη επιλογή;
Τώρα γίνεται ένα πρώτο βήμα που, αργότερα, μόλις ανακτήσουμε τη διεθνή μας αξιοπιστία, μπορεί να συμπληρωθεί με άλλες κινήσεις. Μια τέτοια κίνηση πιστεύω πάντα ότι είναι η σύνδεση φορολογικού και ασφαλιστικού συστήματος, γιατί αυτό επιτρέπει και τη διαφοροποιημένη φορολογική και ασφαλιστική μεταχείριση επιχειρήσεων εντάσεως εργασίας και επιχειρήσεων εντάσεως κεφαλαίου.
Οι αλλαγές στα εργασιακά μήπως έπρεπε να συζητηθούν στη Βουλή;
Ούτως ή άλλως θα συζητηθούν στη Βουλή με τις προβλεπόμενες από τον κανονισμό διαδικασίες. Και θα συζητηθούν προφανώς και στο Υπουργικό Συμβούλιο πριν προσλάβουν την τελική τους μορφή. Το πρόβλημα όμως είναι το αναπτυξιακό και κοινωνικό πλαίσιο των νέων ρυθμίσεων. Στόχος είναι η αύξηση της απασχόλησης και του ΑΕΠ, η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, η μείωση της ανεργίας, η κοινωνική υποστήριξη των ανέργων, ιδίως των νέων και των μεσηλίκων, η διασφάλιση της οικογενειακής και προσωπικής τους αξιοπρέπειας και προοπτικής. Από αυτήν τη συνολική ισορροπία ξέρουμε ότι θα κριθεί η πολιτική μας.
ΕΙΠΕ
ΓΙΑ ΤΟ ΑΥΡΙΟ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
Οι καλές δημοσιονομικές και μακροοικονομικές επιδόσεις το 2010 μπορούν να μας εξοπλίσουν με την αναγκαία αξιοπιστία ώστε να επανατοποθετήσουμε όλο το πρόγραμμα, με στόχο το 2013-14 να υπάρξει δημοσιονομική απεμπλοκή και αναπτυξιακή δυναμική
ΕΙΠΕ
ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ
Τώρα γίνεται ένα πρώτο βήμα που αργότερα, μόλις ανακτήσουμε την διεθνή μας αξιοπιστία, μπορεί να συμπληρωθεί με άλλες κινήσεις.
Μια τέτοια κίνηση πιστεύω πάντα ότι είναι η σύνδεση φορολογικού και ασφαλιστικού συστήματος, γιατί αυτό επιτρέπει και τη διαφοροποιημένη φορολογική και ασφαλιστική μεταχείριση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου