Παρασκευή 21 Μαΐου 2010

»Διαδικτυακες ειδησεις επι πληρωμη

http://www.antinews.gr/?p=46759

Ο Rupert Murdoch βάζει paywall στα σάϊτς των Times και Sunday Times από την επόμενη εβδομάδα. Η New York Times ετοιμάζεται να κάνει το ίδιο σε μερικούς μήνες. Τι θα γίνει τώρα λοιπόν, όταν ο κόσμος δεν θα μπορεί πλέον να ενημερώνεται από τις παραδοσιακές ειδησεογραφικές πηγές; Υπάρχουν εκτιμήσεις πως το 90%, αν όχι το 99% του κοινού, θα προτιμήσει να αλλάξει συνήθειες παρά να πληρώνει για να ενημερώνεται. Μιλάμε για 50 εκατομμύρια ανθρώπους. Και πως θα είναι οι Times του Λονδίνου και της Νέας Υόρκης χωρίς τον σημερινό όγκο των αναγνωστών τους;

Έχω ισχυριστεί αρκετές φορές στο παρελθόν, πως η επί πληρωμή πρόσβαση (paywall) είναι αυτό που οδήγησε στο μαρασμό της Wall Street Journal. Καθώς ανέβαινε η επιρροή του διαδικτύου, έπεφτε αυτή της εφημερίδας. Απομονωμένη από τις διαδικτυακές αναζητήσεις, έχασε το κύρος της ως έγκυρη πηγή ειδήσεων και σχολιασμού. Αυτό οδήγησε και στη διαφημιστική της απομόνωση, καθώς οι μεγάλες εταιρίες την απέφευγαν, διότι «δεν διαβάζονταν πλέον». Η πτώση του κύρους της εφημερίδας οδήγησε και στην αμφισβήτηση του κύρους των ιδιοκτητών της, της οικογένειας Bancroft, τα νεότερα μέλη της οποίας πούλησαν την εταιρία τους στον Rupert Murdoch, ο οποίος απελευθέρωσε τη διαδικτυακή πρόσβαση προς την εφημερίδα.

Πιστεύω πως και οι Times θα καταντήσουν σκιές του προηγούμενου εαυτού τους. Στην ουσία, αποχωρούν από τη μαζική αγορά. Και το αποτέλεσμα θα είναι η κατάθλιψη τόσο των εταιριών, όσο και των συντακτών που βασίζονται σε αυτές.

Μπορεί όμως να επέλθει ένα είδος μεταμόρφωσης. Κάθε μια από τις εφημερίδες αυτές ήταν κάποτε πολύ πιο ελιτίστικη από ότι είναι σήμερα. Με πολύ μικρότερο αναγνωστικό κοινό. Η Times είχε κυκλοφορία 150.000 φύλλα όταν την απέκτησε ο Murdoch, τώρα έπιασε τις 800.000. Ένα ζήτημα είναι, ότι η ταυτότητα της NY Times χάθηκε μαζί με την αύξηση του αναγνωστικού της κοινού. Έπαψε δηλαδή να καταλαβαίνει τους αναγνώστες της. Μπορεί αυτό που πραγματικά χρειάζεται, να είναι η επιστροφή σε ένα μεγαλύτερο σε ηλικία, μικρότερο σε αριθμούς, πιο πιστό αναγνωστικό κοινό.

Προς τα που θα στραφούν όμως τώρα τα 50 εκατομμύρια των χαμένων επισκεπτών; Ποια θα είναι τα νέα μεγάλα ονόματα της μαζικής ειδησεογραφίας; Ποιος θα προσελκύσει αυτούς τους διψασμένους, αλλά όχι τόσο όσο να πληρώνουν, για ειδήσεις;

Η βιομηχανία των ειδήσεων, που επί χρόνια βρίσκονταν υπό τη κυριαρχία μεγάλων ονομάτων, βρίσκεται σε μια άσχημη φάση προσαρμογής. Μάλλον τώρα θα καλυτερέψουν τα πράγματα.

Michael Wolff (Twitter)

@MichaelWolff NYC

Δεν υπάρχουν σχόλια: