Πέμπτη, 27 Ιανουαρίου 2011

»Η μοναξια παει πλατεια

της Λουκρητίας http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.8emata&id=5022


Όταν βρέχει, η μικρή πλατεία που βρίσκεται κοντά στη δουλειά μου, μεταμορφώνεται και αδειάζει. Τα μόνα που δεν την εγκαταλείπουν είναι τα παγκάκια, δυο-τρεις σκύλοι που προσπαθούν να προστατευτούν από την βροχή μπαίνοντας κάτω από αυτά και ένα σιντριβάνι ακριβώς στην μέση, που πλέον χρησιμοποιείται σαν μια τεράστια αλτάνα με αδιάφορα κι αφρόντιστα φυτά. Οι θάμνοι της πλατείας είναι ...μισοφαγωμένοι, όπως άλλωστε και οι πλάκες. Ρωγμές, κάποιες βαθιές και κάποιες άλλες πιο επιφανειακές, δημιουργούν μικρές λακκούβες ακανόνιστων σχημάτων, που φυλακίζουν το νερό και σε υποχρεώνουν να πατήσεις στις μύτες για να μην βραχείς.Εγώ πάλι δεν προσπαθώ να τις αποφύγω. Τσαλαβουτάω με πείσμα έως ότου νιώσω να μουσκεύει η κάλτσα κι αρχίσουν ρίγη να ανεβαίνουν από τα πόδια καταλήγοντας στον αυχένα. Αν και είμαι κάτοχος μιας συμπαθέστατης ομπρέλας που θυμίζει πάντα, με δυο μεγάλα μάτια ζωγραφισμένα πάνω της και δυο μαύρα αφτιά να προεξέχουν σαν κεραίες, επιμένω να την κουβαλάω μαζί μου σαν αξεσουάρ χωρίς να την ανοίγω.Την έχω ακουμπήσει με προσοχή στο πεζούλι δίπλα μου και παρακολουθώ το σαλιγκάρι που πασχίζει να ανέβει στο παγκάκι στο οποίο κάθομαι. Ακριβώς απέναντί μου, στέκει περήφανο το ξεστόλιστο Χριστουγεννιάτικο δέντρο. Προφανώς κάποιος από τους υπευθύνους θεώρησε ότι είναι ευκολότερο να το προστατέψουν περιφράζοντάς το με σιδερένιες μπάρες σαν αυτές που βάζουν στις συναυλίες για να αποτρέψουν τον κόσμο να ανέβει στην σκηνή, παρά να το αφαιρέσουν τελείως και να πάει προς αποθήκευση ως του χρόνου.Τα περιστέρια φαίνεται πως αδιαφορούν για τα κιγκλιδώματα και έχουν παρέμβει εικαστικά αφήνοντας τις κουτσουλιές τους στα κλαδιά του δέντρου. Μικρές λευκές βούλες πάνω σ' ένα βαθυπράσινο φόντο. Κλείνω τα μάτια και προσπαθώ να φέρω στο μυαλό μου την ανθισμένη πλαγιά που φαινόταν από το παράθυρο του Λυκείου κάτω στο βλαχόνησο. Πάνω που έχω καταφέρει να θυμηθώ έναν μισογκρεμισμένο ανεμόμυλο που βρισκόταν στα δεξιά της πλαγιάς, μια φωνή βραχνή μα απαλή και σε...ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩhttp://www.protagon.gr/?i=protagon.el.8emata&id=5022

Δεν υπάρχουν σχόλια: