Πέμπτη, 13 Ιανουαρίου 2011

»Η μαχη των συγκοινωνιων

http://www.ellispoint.gr/index.php?

Οι εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς επιμένουν στις κινητοποιήσεις τους, παρά το γεγονός ότι η απεργία τους κρίθηκε παράνομη από τη Δικαιοσύνη. Κυκλοφοριακό χάος στην Αθήνα
«Χειρόφρενο» στα μέσα μεταφοράς τράβηξαν οι εργαζόμενοι αντιδρώντας στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων για την ...
εξυγίανση και αναδιάρθρωση των Αστικών Συγκοινωνιών της Αττικής, παρά τις προσφυγών των διοικήσεων των εταιρειών στη Δικαιοσύνη που είχαν σαν αποτέλεσμα να κριθούν παράνομες οι απεργίες σε όλα τα μέσα μεταφοράς, εκτός από τον ΗΣΑΠ.
Το Πρωτοδικείο στο οποίο προσέφυγε η διοίκηση της ΑΜΕΛ (Μετρό), έκρινε παράνομη, τόσο τη χθεσινή στάση εργασίας, όσο και την σημερινή 24ωρη απεργία. Ανάλογη απόφαση πήρε και το Πρωτοδικείο του Πειραιά, το οποίο κήρυξε παράνομη την 24ωρη απεργία των εργαζομένων στον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο.
Παράνομη κρίθηκε από το Μονομελές Πρωτοδικείο και η απεργιακή κινητοποίηση που είχαν προκηρύξει για σήμερα οι εργαζόμενοι στην ΕΘΕΛ. Το δικαστήριο έκανε εν μέρει δεκτή την προσφυγή της διοίκησης, που ζητούσε να κηρυχθεί η απεργία παράνομη και καταχρηστική.
Υπενθυμίζεται ότι ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προειδοποίησε τους εργαζόμενους ότι αν συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις, παρά την απόφαση του δικαστηρίου, θα υποστούν τις πειθαρχικές και όποιες άλλες κυρώσεις προβλέπονται.
Σημειώνεται ότι τις ημέρες που πραγματοποιούνται 24ωρες απεργίες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς δεν ισχύει ο δακτύλιος, ενώ επιτρέπεται η κυκλοφορία των οχημάτων σε λεωφορειόδρομους.
Αποτέλεσμα πάντως της σημερινής κινητοποίησης είναι ένα τεράστιο μποτιλιάρισμα σδτην Αθήνα καθώς σχεδόν ακινητοποιημένα είναι τα οχήματα στους περισσότερους κεντρικούς δρόμους
«Πράσινο» στο νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες
Τους βασικούς άξονες του νομοσχεδίου για τις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, μετά την έγκριση του υπουργικού συμβουλίου. Προβλέπονται συγχωνεύσεις φορέων, μετατάξεις περίπου 1.500 υπαλλήλων και αλλαγές στις συλλογικές συμβάσεις εργασίας κατά το πρότυπο του ΟΣΕ
Βασικοί άξονες
Όπως δήλωσε ο κ. Ρέππας βασικοί άξονες του νομοσχεδίου είναι η εξυγίανση και βελτίωση των οικονομικών, η οργάνωση και ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών, ο εξορθολογισμός της κρατικής επιδότησης, η συνεχής παρακολούθηση και ο έλεγχος αποτελέσματος, η ρύθμιση των θεμάτων που αφορούν το προσωπικό και η διασφάλιση της βιωσιμότητας των δημοσίων συγκοινωνιών.
Συγχωνεύσεις
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο από τις πέντε εταιρείες που λειτουργούν σήμερα υπό την ομπρέλα του ΟΑΣΑ δημιουργούνται δύο νέοι φορείς.Συγκεκριμένα, προβλέπεται η συγχώνευση των εταιρειών – φορέων συγκοινωνιών σε δύο εταιρείες: Την εταιρεία «ΟΔΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (OΣΥ), η οποία θα αποτελέσει το νέο φορέα οδικών συγκοινωνιών και θα προκύψει από την απορρόφηση της ΗΛΠΑΠ από την ΕΘΕΛ και την εταιρεία «ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (ΣΤΑΣΥ), η οποία θα αποτελέσει το νέο φορέα μέσων σταθερής τροχιάς και θα προκύψει από την απορρόφηση των ΗΣΑΠ και ΤΡΑΜ από την ΑΜΕΛ
Ο ΟΑΣΑ, ως Μητροπολιτικός φορέας, θα είναι υπεύθυνος για το σχεδιασμό, προγραμματισμό, οργάνωση, συντονισμό και έλεγχο του συγκοινωνιακού έργου. Επιπλέον, θα καλύπτει όλη την «Καλλικρατική» Περιφέρεια Αττικής και θα μπορεί να συνάπτει συμβάσεις ή συμφωνίες με τα ΚΤΕΛ και τις δημοτικές συγκοινωνίες.
Αυστηρός έλεγχος στα οικονομικά
Ο κ. Ρέππας ανακοίνωσε επίσης αυστηρό έλεγχο στα οικονομικά των εταιρειών, ώστε να μην ξεφύγουν από τους στόχους που έχουν τεθεί. Στο πλαίσιο αυτό συστήνεται ειδική μονάδα παρακολούθησης, ανά τρίμηνο, της υλοποίησης των επιχειρησιακών στοιχείων κάθε εταιρείας και σε περίπτωση που διαπιστωθεί απόκλιση πάνω από 10%, τότε θα λαμβάνονται επιπρόσθετα μέτρα. Η κρατική επιδότηση δεν θα μπορεί να ξεπεράσει το 40% του λειτουργικού κόστους του ομίλου.
Μετατάξεις
Σχετικά με το προσωπικό, προβλέπεται η μετάταξη περίπου 1.500 υπαλλήλων, από τους 11.850 εργαζόμενους που απασχολούνται σήμερα στις αστικές συγκοινωνίες. Θα καταγγελθούν δε οι υπάρχουσες συλλογικές συμβάσεις εργασίας και θα καταρτιστούν νέες κατά το πρότυπο του ΟΣΕ με τους νέους φορείς.Στο σημείο αυτό ο υπουργός επεσήμανε ότι το μισθολογικό κόστος αυτή τη στιγμή ανέρχεται στο 78%, έναντι του 65% που ισχύει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και έφερε παραδείγματα σύμφωνα με τα οποία το μέσο μισθολογικό κόστος για το Τραμ είναι 31.500 ευρώ το χρόνο και για τον ΗΣΑΠ 86.300 ευρώ το χρόνο.
Eισιτηριοδιαφυγή
Σε ό,τι αφορά το εισιτήριο και την εισιτηριοδιαφυγή, ο κ. Ρέππας σημείωσε είπε ότι εκτός από τη σύσταση Ενιαίου Σώματος Ελεγκτών Κομίστρων, σύντομα θα εισαχθεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο, με στόχο να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο αυτό. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο Μετρό η λαθρεπιβίβαση είναι 7%, όσο και ο μέσος Ευρωπαϊκός όρος, ενώ για τα λεωφορεία φτάνει το 40%. Μέσα στον επόμενο μήνα αναμένεται να προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός, ενώ μέχρι το τέλος του έτους θα ανακηρυχθεί ο ανάδοχος, καθώς το σύστημα θα λειτουργήσει με ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα). Τον επόμενο μήνα θα προκηρυχθεί επίσης ο διαγωνισμός, πάλι μέσω ΣΔΙΤ, για την ανάπτυξη της Τηλεματικής.
ellispoint

Δεν υπάρχουν σχόλια: